تبیین گفتمان سیاست خارجی ایران با حضور امیر عبداللهیان در مجلس


زمان: 18:18
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821337

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

در این نشست سوالات مختلفی در خصوص حوزه های نظری و عملی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم مردم و انقلاب مطرح شد که وزیر امور خارجه به آنها پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در این جلسه نظرات وزارت امور خارجه را برای استیضاح کنندگان و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حوزه سیاست همسایگی، دیپلماسی اقتصادی، گذرگاه های مرزی، دیپلماسی انرژی و آب و نیز تشریح کرد. دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران گفتمان یک سیاست خارجی متوازن را تبیین کرد دیپلماسی پویا و تعامل هوشمندانه دولت.

شایان ذکر است که نمایندگان حاضر علاوه بر پرسش‌ها، انتظارات و پیشنهادات خود را در زمینه سیاست خارجی مطرح و بر برخی موضوعات کارشناسی در زمینه روابط با همسایگان و مسائل حوزه انتخابیه خود در بخش بین‌الملل تاکید کردند.

این نشست که بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در امور معاونت های وزیر امور خارجه برگزار شد، در فضای تفاهم و هم افزایی مجلس و وزارت امور خارجه برگزار شد.

بخش مهمی از سوالات نمایندگان به سدسازی در ترکیه و افغانستان و تاثیر منفی آن بر کشورمان اختصاص داشت.

نمایندگان بازجو از وزارت امور خارجه خواستند که این موضوع مهم را جدی بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید