تجلیل از شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به عنوان واحد صنعتی برتر


به گزارش

خبرگزاری موج

قزوین

، آئین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قزوین با حضور فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، محسن رستمی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از مسوولان و تولیدکنندگان استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در این مراسم شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به عنوان واحد برتر صنعتی استان قزوین معرفی شد و با اهدای لوح یادبود توسط مسوولان حاضر در جلسه از مهندس مجید سعیدیان مدیرعامل این مجموعه نمونه تقدیر به عمل آمد.

شرکت فولاد خرمدشت تاکستان (سهامی خاص) تولید کننده انواع میلگرد در سال ۱۳۸۸ با ظرفیت اسمی ۳۰۰۰۰۰ تن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

گفتنی است محصولات این شرکت در حوزه ساخت و ساز از کاربردهای وسیعی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است. بهبود مستمر کیفیت فرآیندها و محصولات به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان همواره در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

مجید سعیدیان مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در این خصوص گفت: فولاد صنعت سوم این کشور بعد از نفت و پتروشیمی است و اهمیت این صنعت در این است که با توجه به معادن و ذخایر غنی کشور برخلاف صنعت پتروشیمی و نفت ارزبری در صنعت فولاد بیش از ۲ درصد نیست.

فولاد خرمدشت

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین افزود: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد صنعت فولاد در اختیار دولت است و گاهی عدم اتخاذ تصمیمات صحیح از سوی دولت آسیب های جبران ناپذیری به بخش خصوصی وارد میکند؛ مثلا در بخش پرداخت تعهدات ارزی مشکلات بسیاری برای این صنعت ایجاد شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز مشخص نیست هر روز با چه قیمتی باید ارز را به دولت بازگردانیم و حداقل انتظار تلاشگران این صنعت است که بهای بیشتری به صنعت استراتژیک و مهم فولاد داده شود.

سعیدیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولیدات فولاد خرمدشت تاکستان در بورس کالا عرضه می شود و این مجموعه جزو شرکت‌های پیشتاز در بورس‌کالا است تا در درجه اول نیاز داخل تامین شده و سپس صادرات انجام گردد.

بازددید از شرکت فولاد (2) - Copy

بازرس انجمن نوردکاران کشور در خصوص مشکلات عرضه محصولات در بورس‌کالا تصریح کرد: بورس کالا در تمام دنیا محل کشف قیمت است ولی متاسفانه در کشور ما عرصه در بورس  کالا کارشناسی نیست و قیمت های دستوری موجود به ضرر مصرف کننده است و حتی گاهی حتی شاهد هستیم قیمت عرضه در بورس کالا بالاتر از بازار است؛

سعیدیان تصریح کرد: از سویی دیگر در هیچ کجای دنیا محصول نهایی به اجبار در بورس کالا عرضه نمی‌شود چرا که به ضرر مصرف کنندگان خرد می باشد ولی در ایران شاهد این روند نیز هستیم و ضروری است ساختار تعهد ارزی و بورس کالا در اسرع وقت اصلاح گردد.

تجلیل1

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت تاکستان در خصوص طرح توسعه اجرا شده گفت: طرح توسعه ای کشش مفتول در صنایع مفتولی در شرکت فولاد خرمدشت تاکستان به بهره‌برداری رسید که بازار خوبی در صنایع مختلف از جمله ساختمان و خودروسازی دارد و با اجرای این طرح برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد و در حال حاضر ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند.

تجلیل

گفتنی است؛ شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تولید کننده انواع شمش میلگرد آجدار و مفتول فولادی که در سال۱۳۹۱ در شهرک صنعتی خرمدشت استان قزوین به بهره برداری رسیده است؛ با تولیدات با کیفیت، بازاریابی دقیق و حضور موفق در عرصه‌های جهانی و اجرای مستمر طرح های توسعه ای امروز به پر افتخارترین واحد صادراتی استان قزوین تبدیل شده است. در حال حاضر ۱۰۰ درصد تولیدات فولاد خرمدشت تاکستان در بورس کالا عرضه می شود و این مجموعه جزو شرکت‌های پیشتاز در بورس‌کالا است تا در درجه اول نیاز داخل تامین شده و سپس صادرات انجام شود.



آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید