تجلیل از 26 نمونه شهری و استانی کشاورزی و دامپروری در هلیل آباد

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796928

این چوپان گفت: 26 نمونه کشاورزی و دامداری در شهرستان داشته ایم که از این تعداد 3 نفر نمونه استانی شده و کاندیدای نمونه کشوری نیز هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شعبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در حاشیه جشن نمونه های کشاورزی و دامپروری این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار صبح توس ; وی گفت: 26 نمونه کشاورزی و دامداری در شهرستان داشتیم که از این تعداد 3 نفر نمونه استانی شدند و کاندیدای نمونه کشوری نیز هستند.

وی با بیان اینکه میزان تولید و میزان مصرف آب از مولفه های اصلی نمونه برداری در بخش کشاورزی و دامپروری بوده است، خاطرنشان کرد: نمونه های کشوری شهرستان هنوز مشخص نشده و بسیاری از این نمونه ها به صورت شهرستانی تعلق گرفته است. استان امکان پذیر است جزو برگزیدگان یک کشور باشید.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه از نمونه های استانی در حوزه های اجرای طرح تجمیع و تجمیع، مجری طرح انگور گلخانه ای و مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید به عنوان نمونه استانی تجلیل می شود گفت: شهرستان هلیل آباد بالغ بر 148 هزار تن محصول کشاورزی دارد و انگور بیشترین سطح زیرکشت را در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه 30 رقم انگور با کیفیت در این شهرستان تولید می شود، اذعان داشت: نمونه های کشاورزی این شهرستان تولیدکنندگانی هستند که در این شرایط سخت و سخت و خشکسالی که در منطقه وجود داشته و با فکر و اندیشه تولید کرده اند. چندین برابر بیشتر از میانگین شهر

شعبان با تاکید بر اینکه امروزه جوانان هلیل آباد بیشتر به کشاورزی روی آورده اند و این افتخاری برای گروه جهاد کشاورزی است، گفت: جوانان با فکر و اندیشه خود برای کاهش مصرف آب استفاده می کنند و باید بدانیم چاره ای جز این نخواهیم داشت. افزایش بهره وری در بخش کشاورزی

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف آب برای هر کیلوگرم انگور 300 لیتر است و جوانان با روش های جدید و اجرای طرح گلخانه ای آن را به 90 لیتر کاهش داده اند، تصریح کرد: هلیل آباد قطب تولید انگور در استان خراسان رضوی است و کیفیت کشمش نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر است و این امر با توجه کشاورزان در مبارزه با انگور و زمان سمپاشی محقق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید