زلزله در بخش کشاورزی هالی آباد در کمین است / افزایش استخر و باغ برای ذخیره آب در هلیل آباد ممنوع است

زمان: 15:44
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778910

قاسم پور گفت که اقتصاد کشور و شهر از زلزله خشکسالی بسیار آسیب دیده است و مدیران باید برای به دست آوردن این پول تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ ابراهیم قاسم پور فرماندار هلیل آباد ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که در اتاق جلسات فرمانداری برگزار شد ، اظهار داشت: وضعیت پارک ورودی پارک جنگلی باید برای فصل بارندگی مشخص شود.

وی گفت که سازماندهی این منطقه در این جلسه برای جمع بندی مصوبات سفر فرماندار در فوریه 1999 مورد بحث قرار گرفت و اداره کل آبهای منطقه ای قول داده است که موضوع را پیگیری می کند و خاطر نشان کرد که در مدت 10 روز کارهای کارشناسی را انجام دهید. هیچ مشکلی برای شهر وجود نخواهد داشت.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه سوخت جایگزین برای تمامی نانوایی ها، اصناف لازم و همچنین ادارات باید تامین شود، تصریح کرد: تجاوز به رودخانه ها و مسیل ها نیز در زمان بحران مشکل ایجاد می کند که باید از آن جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خانه های مسکونی باید در دستور کار قرار گیرد ، اذعان داشت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سازه های مسکونی می تواند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد ، سازه های ناپایدار می توانند خسارات مالی و جانی زیادی به بار آورند.

کاسم پور با اشاره به اینکه با توجه به اطلاعات هواشناسی تا یکی دو ماه آینده بارش کمتری خواهیم داشت و این فرصتی است تا مدیران امکانات خود را بررسی کنند، گفت: باید تلاش کنند تا اعتبارات مربوطه را در این بخش بگیرند.

وی با بیان اینکه محصولات زیرزمینی باید از طریق جهاد کشاورزی در سطح شهر افزایش یابد ، تصریح کرد: از دست دادن 50 درصد انگور ، 60 درصد انار ، 20 درصد پسته و غیره. با توجه به خشکسالی و گرمای هوا نیز می تواند باعث تگرگ شود و نباید اجازه داد حوضچه ها و باغها را برای ذخیره آب بدون نظر جهاد کشاورزی افزایش دهد.

فرماندار هلیل آباد با تأکید بر اینکه آگاهی کشاورزان در این منطقه باید بیشتر از قبل باشد ، گفت: محصولات جایگزین و مقاوم در برابر آب باید در سطح شهر افزایش یابد تا اقتصاد شهر متضرر نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید