هر آنچه که باید درباره تجهیزات ارتوپدی بدانید.

علم پزشکی و مهندسی در کنار یکدیگر رشته ای به نام ارتوپدی پدید آورده است. این علم به تولید لوازمی پرداخته است که به بهبود زندگی افرادی که دچار بیماری هستند کمک شایانی کرده اند. لوازم ارتوپدی دنیای بسیار بزرگی دارد که با شناخت آن می توان برخی درد ها را کاهش داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

این علم  با تولید لوازمی به کاهش درد های بیمار و راحت تر کردن زندگی برای فرد بیمار منجر شده است. به طور کلی هر وسیله ای که در ارتباط با کاهش بیماری جسمی بیمار و بهبود وضعیت درمانی او شود را لوازم ارتوپدی می گویند.

در این مقاله قصد داریم با برخی از لوزام ارتوپدی آشنا می شویم. آشنا شدن با  این لوازم می تواند در آینده به شما در درمان بیماریتان کمک کند.

زانو بند

در صورتی که فرد دچار آرتروز و خشکی و تحلیل رفتن مایع مفصلی، درد زانو در هنگام راه رفتن و در زمان نشستن و بالا و پایین رفتن ایجاد می شود. می توانید با زانو بند طبی این فشار را در زانو خود تنظیم کنید. با استفاده از این وسیله فشار از روی مفصل برداشته شده و به بخشی وارد می شود که سبب درد و کشیدگی استخوان نشود. در کنار ماساژ و فیزیوتراپی که پزشک تجویز می کند این وسیله حرکت و تحمل درد را امکان پذیر می کند.

آرنج بند

هنگام بروز هرگونه مشکل در ناحیه آرنج، نظیر خشکی مفاصل، فشار در اثر ورزش می توان از آرنج بند استفاده کرد. با استفاده از این وسیله پزشکی می توانید حرکت آرنج را محدود کنید تا در اثر استراحت و ثابت ماندن از درد آن کم شود .

خرید آرنج بند طبی

آویز دست

اگر در ناحیه دست، کتف یا شانه دچار مشکل شده اید می توانید از آویز دست طبی استفاده کنید تا از فشار وزن دست بر مفصل آن جلوگیری کنید و این فشار به سایر قسمت های بدن مثل گردن و عضلات پشت منتقل شود. این کار باعث بهبود درد دست می شود.

بالش طبی

در زمانی که می خواهید بخوابید نباید ستون فقرات زاویه زیادی داشته باشد و بالش باید به گونه ای باشد که گردن در امتداد فقرات قرار گیرد. بالش طبی یکی از پرکاربرد ترین محصولات ارتوپدی است. اگر در زمان خواب دچار گردن درد می شود می توانید از بالش طبی استفاده کنید و از درد مهره های گردن جلوگیری کنید. بالش های طبی مختلفی برای قسمت های متفاوت بدن وجود دارد مثل گردن، سر، کمر و … . شما می توانید با بروز هرگونه درد برای این نواحی با استفاده ها این بالش ها درد را بهبود دهید.

شکم بند

شکم بند انواع مختلفی دارد. از این وسیله بعد از زایمان، جهت لاغری و کمک به مادران در دوران بارداری استفاده می شود. این وسیله با انتقال وزن شکم به بخش های مختلف ستون فقرات، فشار به برخی از مهره ها را کاهش داده و حرکت را برای مادر راحت تر می کند. جهت لاغری هم از شکم بند لاغری استفاده می شود. این شکم بند با ایجاد تعریق هنگام ورزش باعث کاهش وزن فرد می شود.

قوزبند
در صورت وجود انحراف در بالای کمر یا قسمت های مختلف کمر پزشکان توصیه می کنند از قوزبند طبی استفاده کنید. در کنار ورزش که توصیه می شود استفاده از این وسیله سبب جلوگیری از انحراف بیشتر ستون فقرات می شود. استفاده از این وسیله در دوران نوجوانی بسیار مفید بوده و از ایجاد قوز های خفیف در کمر نوجوانان جلوگیری خواهد کرد.

قوزک بند

در صورتی که در اثر ضربه دچار در رفتگی در مچ پا شدید، به شما توصیه می شود که از قوزک بند طبی استفاده کنید. این وسیله بسیار مفید بوده و می تواند از استخوان، تاندون پا و قوزک پا در برابر چرخش و پیخ خوردگی جلوگیری کند و مانع از بیشتر شدن درد و تشدید آسیب شود.

کلیه بند

این وسیله از جنس پشم شتر بوده و باعث ایجاد گرما در قسمت کلیه می شود. ایجاد گرما سبب کاهش درد در آن می شود. استفاده از این وسیله می تواند باعث کاهش درد در قسمت کلیه، شکم و کمر شود.

کمر بند

امروزه در اثر افزایش سن و حرکات نادرست کمر درد، دیسک کمر افرایش یافته است. با خرید کمربند طبی می توانید اوضاع کمر و درد ستون فقرات خود را بهتر کنید. می توانید با مراجعه به پزشک از پوماد های موضعی و قرص های مسکن استفاده کنید.

خرید کمربند طبی

گردنبند

گردنبند طبی به دو شکل سفید و نرم در بازار موجود است. مصرف از این وسیله به افرادی توصیه می شود که در ناحیه گردن دچار ساییدگی شده اند. بهتر است درد در این ناحیه را جدی بگیرید. حتما باید به پزشک مراجعه کنید و از وسیله و دارو به صورت سر خود استفاده نکنید. در بعضی از موارد درد در ناحیه گردن در اثر ضربه به گردن ایجاد می شود.

مچ بند

هرگز به دست خود فشار نیاورید و از بلند کردن وسایل سنگین اجتناب کنید. انجام این کار باعث ایجاد کشیدگی در تاندون های دست شده که در طول زندگی شما را اذیت خواهد کرد. این مشکل را با گچ گرفتن می شود درمان کرد اما قبل از هرگونه تشدید این اوضاع بهتر است که از مچ بند طبی استفاده کنید تا میزان درد کم تر شود.

صندل طبی

صندل های معمولی از سلامتی پا ها پشتیبانی نمی کنند. استفاده از صندل های مختلف باعث تاثیر در قوس پا شد است. استفاده از صندل های مناسب با پای شما از آسیب به پا ها جلوگیری می کند. استفاده از این نوع صندل ها می توانید باعث جلوگیری در درد پا و کمر شود.

با آرزوی سلامتی برای شما. این مقاله در سایت فروشگاه عرفان طب تهیه شده است. فروشگاه عرفان طب همواره در نظر داشته است که محصولات و تجهیزات پزشکی  با کیفیت بالا را در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید