تحریم ها علیه ایران درست نیست/ بازی های آسیایی قطعا سال آینده خواهد بود; میزبان تغییر نمی کند


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855200

ایران مورد حمایت من است. ما حاضریم هر میزبانی را به ایران اهدا کنیم

مدیرکل شورای المپیک آسیا گفت: تحریم ها علیه ایران اشتباه است و من از آن حمایت می کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیایی و رئیس فدراسیون بین المللی شنا و حیدر فرمان رئیس انجمن بین المللی قراش مدیرکل بازی های آسیایی و ورزش شورای المپیک آسیا در پایان مراسم خود سفر به ایران. نشست خبری بازی های ملی المپیک و پارالمپیک.

حسین المسلم مدیر برتر ورزش آسیا در ابتدا گفت: من با شناختی که از صالح امیری دارم و به خاطر اینکه در بدن هستم از عمل صحبت می کنم. IOC صحبت کردیم، بعد از چالش‌هایی که در همه‌گیری تاج و تخت به وجود آمد، شاهد دستاوردهایی بودیم که صالحی امیری داشت. امیدوارم به نام ثبات و نتیجه، این موارد مورد قدردانی قرار گیرد و روند رو به جلو پیش برود.

او گفت: بازی های آسیایی قطعاً قبل از سپتامبر نیست. مثل همه رسانه ها باید به مراسمی برویم یا در بند باشیم؟! حجم بازی های آسیایی بسیار بزرگتر از بازی های المپیک زمستانی بود و کنترل به صورت یک چرخه بسته برای 62 رشته با همه نوع شرکت کننده بسته شد. به همین دلیل می خواستیم ورزشکاران و رسانه ها تفریح ​​کنند، آزاد و شاد باشند، قطعا بازی های آسیایی سال آینده برگزار می شود و مراحل آماده سازی در ایران ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون جهانی شنا گفت: تعویق بازی های آسیایی درخواست ما از دولت چین بود نه درخواست آنها. قطعا امکان تغییر هاست وجود ندارد. ما 100 درصد به کمیته سازماندهی و دولت چین اعتماد داریم. ما با بهترین خدمات بهترین فرصت را خواهیم داشت و همه از هوشمندی این رویداد لذت خواهند برد.

المسلم در خصوص دیدار با محمد محبر معاون اول رئیس جمهور گفت: از این دیدار و استقبال محبر خوشحالم. ما در مورد چگونگی بحث داشتیم OCA و خوب می توانند در بدنه ورزش ایران نقش آفرینی کنند. شنا ورزشی برای سلامتی و نجات جان انسان هاست و این مزیت ورزش است. لذت بردن و لذت بردن از ورزش در ذات همه انسان هاست و این برای همه خانواده هاست. اگر پیرمرد مثل من است، دکترها می گویند برو استخر چون مفاصل، پاها و کمر را خوب می کند. حتی پس از بازی های سنگین، برای انتشار به یک استخر نیاز دارید. کار من به عنوان راس فینا این است که به همه بچه ها شنا کردن را یاد بدهم. شنا کردن برای سلامتی و زندگی مهم است. خوشحالم که برنامه شنای همه در 6 شهر تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، کرمانشاه و اهواز با کمک تمامی تجهیزات برگزار می شود.

او گفت: «کودکان باید تصمیم بگیرند که چه چیزی را انتخاب کنند. باید همکاری خوبی بین کمیته ملی المپیک و دولت وجود داشته باشد تا همه فدراسیون های ملی نقش خود را در ورزش بدانند. این ساده ترین توصیه من است.

حسین المسلم امروز در نشست با روسای فدراسیون ها که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گفت: خوشحالم که در ایران هستم. من در بازی های آسیایی 1974 در تیم شنای کویت در ایران حضور داشتم و اکنون به عنوان نماینده یکی از بزرگترین فدراسیون های جهان یعنی شنا در اینجا هستم. اکثر حاضران را به عنوان دوستانم می شناسم. خوشحالم که امروز در مورد ورزش صحبت کردم.

وی افزود: امروز ما با چالش‌های بزرگی در جهان روبرو هستیم، از جمله همه‌گیری تاج، جنگ و همانطور که گفتید تحریم‌ها علیه ایران. امروز به عنوان یک مسئول ورزشی غیرسیاسی می گویم تحریم ایران اصلا درست نیست. برای خوشحالی تو نیست، اما من به آن ایمان دارم.

وی ادامه داد: در ابتدای حضورم در فدراسیون جهانی شنای روسیه و اوکراین مکاتباتی دریافت کردم، اما هیچ یک از ورزشکاران بلاروس و روسیه را تحریم نکردم و به کمیته بین‌المللی اعلام کردم که سیاسی نیستم و رویکردم به همه ورزشکاران است. ورزش خواهد بود. وی گفت: ایران با همه چالش های پیش رو قهرمان است و این نشان می دهد که ورزش در ایران بسیار مهم است.

وی یادآور شد: وقتی در شورای المپیک آسیا از ایران صحبت می کنیم، باید ایران قدرتمندی هم در ایران و هم در خارج از کشور داشته باشیم. امروز صحبت از بحث مدیران ورزشی ایران در میادین ورزشی است. مطمئن باشید مورد حمایت من قرار می گیرید، اما باید پتانسیل و ظرفیت خود را در داخل و خارج از کشور نشان دهید.

مسلم تاکید کرد: وقتی دو ایرانی برای مقام های بین المللی رقابت می کنند چه انتظاری دارید؟ وقتی صحبت از نامزدهای ایرانی می شود، مکاتبات و مشورت های زیادی صورت می گیرد. در ایران انتخابات برگزار می شود اما مردم در شورای المپیک آسیا نمی دانند و باید به آنها اطلاع دهیم که در کشور چه می گذرد. همه شما با فضای سیاسی آشنا هستید و می دانید که انتخابات چگونه کار می کند. اگر برای همه پست ها اقدام کنید، بقیه باور نمی شود.

وی افزود: وقتی فردی برای همه سمت ها از رئیس تا نایب رئیس و دبیرکل و هیئت اجرایی و کمیته ها نامزد می شود، چگونه باید او را در کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن معرفی کنیم؟ و من یکی هستم شورای المپیک آسیا نگرش مثبت خود را نسبت به ایران ثابت کرد و آن را نه در گفتار بلکه در عمل ثابت کرد. به عنوان یکی از دوستان شما می گویم دنیا با شرایط بدتری مواجه است و متاسفانه بدی آن این است که بودجه ورزش در بسیاری از کشورها قطع می شود. به عنوان بخشی از جنبش المپیک، شما به این موضوع در کشور خود رسیدگی خواهید کرد و باید بیش از گذشته متحد باشید.

المسلم با اشاره به اینکه تقویم شلوغ المپیک پاریس جلوتر از ورزش است، گفت: «شما باید به عنوان یک تیم متحد عمل کنید تا در این شرایط موفق شوید. بازی های کشورهای اسلامی پل ارتباطی با سایر رویدادها و پس از آن بازی های آسیایی هانگژو است. 1200 ورزشکار برای شرکت در این بازی ها آماده می شوند. ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان روی موضوع جوانان کار می کنند. ازبکستان و قزاقستان برای راه اندازی یکی از بزرگترین دهکده های جوانان هزینه زیادی کرده اند. شما سابقه خوبی دارید اما کشورهای دیگر بیکار نیستند و کار می کنند. شما باید با این واقعیت روبرو شوید که تحریم ها بر بودجه ورزش تاثیر می گذارد و من توصیه می کنم که به صورت تیمی با هم کار کنید.

وی یادآور شد: صالحی امیری فعالیت های زیادی دارد و هر بار که به ایران سفر می کنم نکته جدیدی را می بینم و رهبری خوبی در پیش رو دارید، به شما توصیه می کنم با همین روش ادامه دهید. شما نسبت به گذشته و به عنوان فدراسیون خودم شرایط خانه داری بهتری دارید و تقریبا من می گویم حاضریم هر میزبانی را به ایران بدهیم.

مسلم با اشاره به حضور خود در ایران گفت: اولین نقطه قوت ما این است که اولین فدراسیون بین المللی هستیم که با سلامت و نجات جان مردم سروکار داریم. برای ادامه این فعالیت ها به ایران آمدم. با دولت ایران، وزارت ورزش، آموزش و پرورش و فدراسیون درباره اجرای طرح شنا برای همه صحبت کردیم. بسیار خوشحالم که با مخبر صحبت می کنم که این پروژه در ایران اجرا می شود. هزاران کودکی که در این برنامه شرکت می کنند از کل برنامه راضی خواهند بود. خوشحالم که در ایران هستم و در برنامه ای که در جزیره کیش و تهران خواهیم داشت با رشته های ایرانی از جمله زورهانه آشنا می شویم.

وی با اشاره به انتخابات کمیته ملی المپیک تاکید کرد: مستقیم از لوزان به تهران آمدم و متوجه شدم که ایران در مردادماه انتخابات کمیته ملی المپیک دارد. در صحبت ها و بحث هایم این سوال را مطرح کردم که چگونه گذشته را با حال مقایسه می کنید؟ همه شما قبول دارید که با وجود چالش ها، او با رهبری خوب در کمیته ملی المپیک کمک خوبی به این ورزش کرده است. امیدوارم شناگران به زودی مدال بگیرند.

المسلم همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای المپیک آسیا نگاه مثبتی به کار صالح امیری دارد، گفت: بله، درست است آنچه من می گویم عملی است نه حرف. چالش های پیش آمده در کرونا و شرایط سخت مالی منجر به دستاوردهایی شد که حاصل تلاش صالحی امیری بود. برای رسیدن به ثبات و نتیجه امیدوارم از کار استثنایی انجام شده قدردانی شود.

وی در پاسخ به این سوال که بازی های آسیایی چه زمانی برگزار می شود، گفت: قطعا در حال صحبت هستیم و بازی ها سال آینده خواهد بود نه قبل از شهریور.

مدیرکل شورای المپیک آسیایی تاکید کرد: بازی های المپیک آسیایی بزرگتر از بازی های المپیک است و مدیریت این تعداد ورزشکار در کنار ایجاد حلقه بسته با جمعیت زیاد سخت است. ما می خواهیم ورزشکاران شاد و رسانه ها آزادی عمل داشته باشند. بازی های آسیایی قطعا سال آینده برگزار می شود و مراحل تدارکاتی در ایران و سایر کشورها انجام می شود.

مسلم در پاسخ به این سوال که اگر طرفین زودتر می فهمیدند مسابقات به تعویق می افتد و امکان تغییر میزبان وجود ندارد، بهتر نبود؟ وی تاکید کرد: به هیچ وجه امکان تغییر میزبان وجود ندارد، چرا که ما به چین 100 درصد اعتماد داریم و بهترین بازی ها و بهترین خدمات ارائه می شود و همه از آن لذت می برند.

وی در خصوص دیدار با مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز گفت: جلسه خوبی برگزار و بحث شد. مثل فینا و OCA می توانند در بدنه ورزش ایران حضور داشته باشند. شنا ورزشی برای سلامتی و نجات جان انسان هاست و این مزیت این رشته است. جمعیت ایران بالغ بر 80 میلیون نفر است و در ذات همه انسانها لذت بردن از آب است. وظیفه من به عنوان یک رهبر فینا این است که به همه کودکان شنا کردن را بیاموزم. مهم نیست که آنها ورزشکار شنا هستند، اما برای آنها مهم است که برای سلامتی شنا کنند. خوشحالم که این برنامه در هفت شهر اصفهان، تبریز، تهران، اهواز، مشهد، شیراز و کرمانشاه با همکاری وزارت ورزش، آموزش و پرورش، کمیته و فدراسیون شنا برگزار می شود.


تیم: با وجود تحریم ها سرمایه گذاری خوبی انجام شده است

حیدر فرمان، مدیرکل سازمان رویدادهای آسیایی نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که در ایران در کنار شما هستم. من می دانم که در چه وضعیتی هستید، اما باید موضوع را سازماندهی کنید. شما در میزبانی از بسیاری از کشورها برتر هستید. از نظر حاکمیتی و زیرساختی با وجود تحریم ها و مشکلاتی که این حکمرانی دارد، سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است. نمی توان از فدراسیون های آسیایی و قاره ای درخواست کرد که ایران را در ماه آینده بپذیرند. ما همراه با فدراسیون قاره ای و بین المللی کمک خواهیم کرد. ما با رویکرد باز از شما حمایت می کنیم و از فدراسیون های قاره ای و آسیایی می خواهیم به شما کمک کنند. مطمئنم توانمندی و مشکل اسکان و انتقال و زیرساخت نداری و غذای خوبی برای چاق شدن داری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید