نمی توان گفت که تعویق بازی های آسیایی خوب است یا بد. سال آینده سال سختی خواهد بود


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839584

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگزو گفت: نمی توانیم بگوییم که تعویق بازی های آسیایی خوب است یا بد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ پیمان فهری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو با بیان اینکه شورای المپیک آسیا فرصت یک ماهه را برای اعلام بازی‌های آسیایی جدید اعلام کرده است، گفت: هنوز چیزی اعلام نشده و تاریخ جدیدی را پیشنهاد نکرده‌اند. 10-12 روزه خبری از تعویق قبلی اعلام نشده است.

رئیس مرکز مانیتورینگ تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا چین تاج را بهانه کرده است، گفت: در این مورد اظهار نظر نکنیم، اما همان بیماری همه‌گیری که دو سال است دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به چین و کره شمالی رسید. . به دلیل اعتقاد آنها به صفر درصد تاج، آنها به سرعت قرنطینه شدند و تعداد آنها کاهش یافت، اما دیدیم که ظرف یک هفته به تعداد زیادی (40000) در شانگهای رسید. قدرت ورزش چینی به سلامتی نمی رسید زیرا سلامتی مهمتر بود.

وی افزود: با وجود هزینه های بالای میزبانی بازی های آسیایی، کمیته بازی ها نتوانست دولت چین را برای میزبانی این مسابقات متقاعد کند. تاج واقعاً منجر به لغو مسابقات در جهان نمی شود، اما دیدیم که در چین این اتفاق افتاد.

سرپرست کاروان کشورمان در بازی های آسیایی در پاسخ به این سوال که شرایط رشته ها با تعویق بازی های آسیایی متفاوت است، برخی بی انگیزه و برخی دیگر راضی هستند، نظر شما در این باره چیست، یادآور شد: این بود. تجربه ای که در المپیک توکیو داشتیم در آن زمان، سوال این بود که آیا بهتر است یا بدتر؟ سپس اعلام کردیم که این می تواند بهتر باشد، نه بدتر. چرا؟ زیرا ممکن است برخی رشته ها پیشرفت کنند و برخی دیگر که خوب بوده اند، شرایط ایده آل را در سال آینده نداشته باشند و پاییز شوند.

فهری ادامه داد: از طرفی مصدومیت نیز مشکل دارد. ممکن است عده ای الان مصدوم شوند و سال آینده بهبود پیدا کنند، همانطور که در المپیک دیدیم. یکی دو ستاره قبل از تاخیر مصدوم شدند. پس نمی توان گفت این تاخیر خوب است یا بد، به نظرم شرایط مساوی است. از این نظر که بدتر یا بهتر می شود، نمی توانم چیزی بگویم.

رئیس مرکز مانیتورینگ و تیم های ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: اصلاً اینطور نیست و ورزش چیزی نیست که با تمرین از دست بدهید. اتفاقاً ما در این مورد با دولت و مسئولان بودجه صحبت می کنیم. تعویق بازی ها روندی است که باید حفظ شود و باید تا المپیک پاریس ادامه یابد. شاید این به رقابت های شانس کمک کند و تیم ها قوی و آماده به نظر برسند.

وی گفت: اجازه بدهید بگویم با این شرایط بازی های آسیایی لغو می شود. “اجازه دهید صحبت نکنم، زیرا صحبت کردن در مورد آن سخت است.” سال آینده سال سختی است، المپیک پاریس. با به تعویق افتادن المپیک توکیو، 25 روز طول کشید تا تاریخ جدید اعلام شود. برای بازی های آسیایی، شورای المپیک آسیایی باید با فدراسیون های بین المللی مذاکره کند تا این مسابقه به این سو و آن سو برود، زیرا تاریخ خالی نیست. آنها سختی کار را افزایش می دهند. آنها می توانند زمان تعیین کنند اما فشار زیادی روی ورزشکاران است، چون امسال فقط یک قله بود اما سال آینده باید چندین قله را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید