تحقیر مردم توسط دادگاه های انقلاب. برگرد به سبک زندگی 40 سال پیش!

تحقیر مردم توسط دادگاه های انقلاب.  برگرد به سبک زندگی 40 سال پیش!

روز جدید : نماینده تهران در مجلس در تلویزیون گفت: قبلا انتظارات کمتر بود. مردم از توالت های مشترک استفاده می کردند! حالا هرکسی به دنبال تجهیزات و وسایل خودش است. انتظارات باید تعیین شود!

مشکلات گرانی و اقتصادی، تحریم ها و بحران های اجتماعی و زیست محیطی کم نبود، اکنون ملت باید زخم های عده ای دلسوز و انقلابی سابق را تحمل کند.

در زمان روحانی انقلابیون و مدعیان انقلابی مدام دولت را می کوبند که ملت زیر فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی له شد (البته فشار بر ملت بود و مردم با مشکلات معیشتی زیادی دست به گریبان بودند) اما دولت انقلاب شد. و دولت واحد به دست اصولگرایان و ذی نفعان افتاد، حالا همین مردم نه تنها از مشکلات فزاینده اقتصادی مردم حرفی نمی زنند، بلکه از دولت تمجید می کنند و مردم را به صبر در برابر مشکلات و استقامت دعوت می کنند. اخیراً با یادآوری شرایط زندگی 40، 50 سال پیش و التماس از ملت که توقعات خود را از زندگی پایین بیاورند، ملت را تعالی و تحقیر کرده اند!

به عنوان مثال حسینی کیا، سخنگوی سنقر، بدون اشاره به گرانی های اخیر و کاهش شدید قدرت خرید مردم، به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: ما سالی یک بار برنج می خوردیم، نیمی از آن رشته بود، نه. خورشت.

پیش از این علم الهدی وضعیت کنونی را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کرده بود و می گفت: «الان کارگر با یک سوم دستمزد می تواند حداقل یک چلوکباب ناهار بخورد، اما وقتی در ایران 7 دلار بود، یک کارگر. با یک سوم دستمزد فقط می توانید نان، پنیر و انگور بخورید. بگو اگر معیارت شکم است! این بیانیه با واکنش و انتقادات گسترده افکار عمومی مواجه شد که غیرواقعی تلقی شد.

حسینی کیا بدون اشاره به پیشرفت کشورهای همسایه و جایگاه برتر کنونی کشورهایی که زمانی عقب‌تر از ایران بودند، افزود: ما قبلاً از تریلر استفاده می‌کردیم، امروز اکثر خانواده‌های ما حداقل یک نفر از خانواده خودرو را دارند.

این نماینده مجلس که رشد فقر و حاشیه نشینی، گرانی مسکن، کارتن خواب و اتوبوس برای شهروندان را فراموش کرده بود، خطاب به مردم گفت: یادتان هست (هر شب) همه گوشه سرشان دراز کشیدند و بخوابند؟ حالا به پهلو زیر پتوی گلبافت و نرمینه دراز کشیده، گوشی دستش است و دو پرستو و نیم مانده است. تلفن معنی نداشت، همه رفتند سربازی، تا اینکه دو سال بعد که برگشت هیچکس اصلاً از آن خبر نداشت.

عبدالحسین روح الامینی، نماینده تهران در مجلس نیز در تلویزیون گفت: «قبلاً انتظارات کمتر بود. مردم از توالت های مشترک استفاده می کردند! حالا هرکسی به دنبال تجهیزات و وسایل خودش است. انتظارات باید تعیین شود!

بر اساس آمارهای رسمی میلیون ها ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند و افزایش اخیر قیمت کالاها فشار جدی بر معیشت مردم وارد کرده است.

افزایش قیمت و کمبود دارو، گرانی سیب زمینی، شلغم، برنج و… نمونه های کوچکی از مشکلات اقتصادی مردم در شرایط فعلی است، اما مسئولان دولتی معتقدند این قیمت ها منطقی نیست!

دیدگاهتان را بنویسید