از شیوع برخی سرطان های زنان تا ناباروری و اختلالات هورمونی/ سبک زندگی اسلامی پیش نیاز سلامت است


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838822

یکی از چالش های پیش روی سلامت زنان امروزه شیوع طیف وسیعی از بیماری هاست که در صورت نادیده گرفتن آن عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رواج زندگی غربی و ماشینی بوده‌ایم که بر اساس آن انسان از جایگاه واقعی خود تنزل یافته و تنها به دنبال رفع نیازهای مادی خود است. در واقع رواج این سبک زندگی در کنار فست فودها و رژیم های غذایی ناسالم «استرس و اضطراب، کم کاری و… باعث افزایش بیماری های مختلف در بین افراد جامعه از جمله زنان شده است.

وضعیت کنونی جامعه و افزایش بیماری های مختلف به ویژه در بین زنان جامعه، نیاز به خودمراقبتی و غربالگری های مرتبط را تکمیل می کند. اگر منجر به از دست دادن دوران طلایی شفا نشود، این روند طولانی‌تر و گران‌تر می‌شود.


زنان آزمایش های غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم را جدی نمی گیرند

الهه لطفی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری های شایع در بین زنان، اظهار داشت: متاسفانه برخی از زنان آزمایش های غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم را جدی نمی گیرند، در حالی که زنان متاهل در سنین باروری باید در این زمینه اقدام کنند. غربال شده است.

وی افزود: خانم های متاهلی که سابقه بیماری خاصی ندارند باید حداقل هر سه سال یک بار آزمایش اسمیر انجام دهند اما برای افرادی که سابقه بیماری های خاص مانند سرطان دارند این آزمایش کوتاه مدت باشد. فواصل زمانی.

این ماما که در بخش خصوصی فعالیت می کند، گفت: آزمایش اسمیر می تواند سرطان دهانه رحم را در زنان تشخیص دهد و اگر فردی در مراحل اولیه این نوع سرطان باشد، تشخیص داده می شود. درمان شود.

لطفی افزود: همچنین برای تمامی زنان متاهل و مجرد در سنین باروری باید توسط پزشک آزمایش غربالگری سرطان سینه انجام شود و در صورت نیاز برای انجام سونوگرافی یا ماموگرافی ارجاع داده شوند.

وی افزود: پس از انجام آزمایش غربالگری پستان، در صورت مشاهده توده در مراحل اولیه، درمان موفقیت آمیزتر خواهد بود، بنابراین توصیه می شود خانم ها این تست های غربالگری را جدی بگیرند.

لطفی همچنین به عارضه ترس در مادران باردار اشاره کرد و گفت: از مشکلات شایع مادران باردار نیز می توان به ترس از درد هنگام زایمان طبیعی اشاره کرد که بر شرایط بارداری آنها تاثیر منفی می گذارد.

وی افزود: استرس باعث اختلال در فعل و انفعالات هورمونی و کاهش سطح هورمون های آرامبخش در بدن می شود که در نتیجه مادر دچار عوارضی می شود که هم روند زایمان و هم شرایط بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد.

یک مامای فعال در بخش خصوصی گفت: البته برای کاهش استرس و اضطراب مادران باردار دوره های آمادگی زایمان برگزار کرده ایم که می تواند مفید باشد.

لطفی خاطرنشان کرد: در ایام ولیعهد کلاس های دوران بارداری به صورت آنلاین در بخش دولتی و معمولا در بخش خصوصی به صورت آنلاین یا انفرادی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شد.


افزایش بیماری های زنان به دلیل ترویج سبک زندگی نامناسب

لیلا ترابی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد گفت: تشخیص و درمان بیماری های زنان و غربالگری سرطان سینه و رحم یکی از وظایف ماماها است، بنابراین با همکاری ماماها حجم مشکلات مربوط به سرطان زنان امروز، را می توان به راحتی کاهش داد.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل سبک زندگی نامناسب، رژیم غذایی و کاهش فعالیت بدنی، بیماری های زنان بیشتر شده است.

این مامای خصوصی گفت: شایع ترین بیماری های زنان با ناباروری و اختلالات هورمونی در دختران و زنان جوان همراه است که برای اصلاح سبک زندگی، رعایت اصول تغذیه سالم، کمبود استرس و خواب کافی توصیه می کنیم.

ترابی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به دلیل کم خوابی در بسیاری از دختران و زنان جوان، مشکلات سینه و اختلالات هورمونی، چاقی موضعی و غیره بیشتر شده است. و ما به خانم ها توصیه می کنیم که سبک زندگی خود را در این زمینه اصلاح کنند تا بیمار شوند. هیچ اختلال متابولیک و هورمونی ندارند.

به گزارش مرصاد، شیوع بیماری های مختلف زنان، اگرچه خود مراقبتی را می طلبد، اما نیازمند تحقیقات جدی در مورد این بیماری ها و اصلاح سبک زندگی مدرن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید