تحلیل عملکرد سپاهان در بازی های آسیایی


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822603

مربی فوتبال درباره عملکرد تیم فوتبال سپاهان در بازی های آسیایی صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن شفیعی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: سپاهان تیم بسیار خوبی است، بازیکنان خوب و مدیریت عالی دارد. متاسفانه به دلیل امکانات قوی این باشگاه نتوانست به اهداف خود در لیگ برتر و جام حذفی دست یابد.

این مربی فوتبال گفت: سپاهان با شروع بازی های آسیایی در گروه مرگ قرار گرفت به خصوص بعد از شروع این دیدارها با میزبان عربستان که در اولین بازی که برای هر تیمی مهم است، سپاهان موفق شد این تیم را شکست دهد. پاختاکور ازبکستان

وی افزود: اما با اشتباهاتی که در تیم داشت، دو بازی بعدی را به قطر و عربستان واگذار کرد، به خصوص بازی با التوان که در دقیقه 10 بازی سپاهان انجام شد و کار برای سپاهان. در 80 دقیقه باقی مانده بسیار سخت است.» او منجر به سنگین ترین شکست سپاهان شد.

شفیعی با اشاره به اینکه این تیم خوب از سال گذشته مشکلاتی دارد که متاسفانه هنوز برطرف نشده است، گفت: بررسی بازی های آسیایی به پایان رسیده و بازی های برگشت از روز سه شنبه آغاز می شود، هر دو تیم در صدر جدول قرار دارند. با شش امتیاز با سه امتیاز در رده سوم قرار دارد که از بازی اول با پاختاکور به دست آوردند.


* بازی های آسیایی رویداد بسیار مهمی است

وی افزود: بازی های آسیایی رویداد بسیار مهمی است که می تواند از نظر مالی برای سپاهان عالی باشد. اگر تیمی بخواهد با چهار سیستم دفاعی، سه هافبک و سه مهاجم بازی کند، این سه فاز باید هماهنگی و همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند.

شفیعی ادامه داد: هر تیمی باید چهار عامل داشته باشد به خصوص در این تورنمنت پر استرس بازیکنان باید از نظر روحی، فنی، تاکتیکی و بدنی آمادگی کامل داشته باشند. آیا سپاهان این عوامل را دارد؟

حسن شفیعی اذعان داشت: مشکل گل های سپاهان تا حدودی حل شده است اما متاسفانه شاهد ضعف سپاهان در خط دو مدافع میانی و کندی او در صورت حضور دو بازیکن در تیم ملی به نام های نور افکن و اسماعیل فر هستیم. ، که می تواند با سه مدافع متمرکز و پنج حریف دفاع کند، وقتی حریف حمله می کند مانع از خوردن گل های بچه ها می شود.

این مربی فوتبال گفت: بازی برگشت سپاهان اگر در سه قسمت دفاع، هافبک و سوم به زمین حمله کنیم، دیدارهای سختی خواهد داشت، به نظر می رسد او در این قسمت ها یک طرفه بازی کند؛ بازی های برگشتی سپاهان، بازی های سختی خواهد داشت. سپاهان در گرفتن توپ باید قدرتمندتر عمل کند.

وی افزود: سه همبازی سپاهان به خصوص الدحل و التوان در خط حمله خود بازیکنان حرجی خوبی دارند که تلاش می کنند به عمق بیشتری بروند. کریمی بازیکن قدبلند و خوبی است اما کمتر شاهد آن توپ و نبرد در وسط زمین بودیم.»

حسن شفیعی توضیح داد: سپاهان در خط حمله تیم بسیار موفق است و بال هایی مثل حسینی و احمدزاده دارد. سروش ممکن است رفیعی را هم بازی ساز باشد. اگر سپاهان با توجه به اینکه ابزار دارد، سیستم 3-5_2 را اجرا کند، مقانلو و شهباززاده را قرار می دهد که مکمل یکدیگر یا در عمق هستند و می توانند به دروازه حریف نزدیک شوند.

وی افزود: سپاهان در این شرایط هوای گرم و مرطوب باید اقتصادی بازی کند، طول و عرض زمین باید پوشش بیشتری داشته باشد و بخواهد به جای دویدن توپ را به حرکت درآورد. در این دیدارهایی که مقابل سپاهان برگزار شد، شاهد فوتبال اقتصادی نبودیم و همچنین بازیکنان روی نیمکت باید بتوانند به خوبی به نویدکی کمک کنند.

این مربی فوتبال گفت: امیدوارم تیم سپاهان در بازی برگشت با تفکر جدیدی شروع به فوتبال کند، تیم سپاهان تیمی هجومی است و به همین دلیل تفکر تدافعی چندانی وجود ندارد.

شفیعی گفت: این تیم نیاز به ریکاوری ذهنی دارد، سرعت تیم در زمان حمله نیز کم است و به همین دلیل تیم حریف فرصت دفاع از خود را دارد بنابراین در چنین برنامه ریزی هایی باید سرعت بازیکنان را در نظر گرفت. مانند حسینی، شهبازاده و مغانلو که در جلو هستند نیاز به استفاده از عمق بیشتری دارند و در این بین مسعود ریگی شاید در سیستم سه مدافع به عنوان هافبک توانمند باشد. او می تواند با کریمی کار خوبی انجام دهد.

وی در پایان برای تیم سپاهان در بازی برگشت آرزوی موفقیت کرد و اذعان داشت: از ریگی در خط دفاعی استفاده نمی شود. لازم به ذکر است که این بازیکن یک نیرو است و می تواند وسط زمین را به خوبی اداره کند، افراد باید چپ و راست باشند، حالت دفاعی هم دارند و پوشش خوبی می دهند و فقط به حمله فکر نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید