تخصیص بودجه فرهنگی به تعویق افتاد/ فرصتی برای فرهنگ و هنر ترکمنستان از دست می رود


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815747

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیدمحمد هاشمی از عقب افتادگی بودجه فرهنگ در بودجه 1401 گلایه کرد و گفت: مشخص نیست چه زمانی نگاه مصرف از حوزه فرهنگ حذف می شود و این تصور در بین تصمیم گیران قرار می گیرد که هزینه های فرهنگی همان هزینه است. موتور سایر مناطق.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتارک، سید محمد هاشمی معاون فرهنگی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معرفی مدیران کل فرهنگ اسلامی و نهاد رهبری خراسان شمالی در بودجه فرهنگی بجنورد اظهار داشت: در بودجه فرهنگی بجنورد به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است. سال گذشته اما به دلیل کثرت نهادهای فرهنگی، این بودجه و اعتبارات کم باید بین نهادهای فرهنگی مختلف تقسیم شود.

وی افزود: تنها راهبرد خوب با توجه به بودجه اندک کشور در حوزه فرهنگ، راهبرد دولت برای هم افزایی نهادهای مختلف فرهنگی به نام شورای عمومی فرهنگ است، بنابراین می توان با هم افزایی و عملیات و اقدامات مشترک شاهد اقدام مثبت بود. در حوزه فرهنگ ‘.

هاشمی تاکید کرد: تا جایی که فرهنگ در کشور در اولویت است، از نظر بودجه به آن توجهی نشده و جای گلایه وجود دارد.

معاون مجلس در امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتقال دولت از طریق تغییر دولت را ماهیت دولت ها عنوان کرد و آن را فرصتی برای خلاقیت و حکمرانی بهتر خواند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت در مرز با ترکمنستان در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: وزارت ارشاد تصمیم دارد از ظرفیت استان های مرزی برای ایجاد همکاری های خوب و رویدادهای فرهنگی، هنری و قرآنی بر اساس استفاده از ظرفیت های استان های مرزی استفاده کند. ارزش های اسلامی “بودن.

این مسئول ادامه داد: ترکمنستان محور اصلی این نوع همکاری ها در استان خراسان شمالی است و باید این فرصت بین المللی در این استان مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه سرزمین ایران مملو از استعدادهای توسعه نیافته انسانی است، گفت: ما هنوز نتوانسته ایم این گنجینه عظیم انسانی را به درستی استخراج کنیم و فردی در سمت مدیر کل باید تلاش کند تا سرمایه انسانی خوب را از جریان داخلی معرفی کند و یک انقلاب در جامعه فرهنگی، هنری و قرآنی کشور.

وی خاطرنشان کرد: مدیر مسئول این دولت باید بتواند مردمی بودن خود را ثابت کند چرا که حکومتی به نام مردمی نیست و باید تلاش کنیم تا استفاده مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید