تخصیص بودجه 13 میلیارد تنی برای توسعه فضای سبز در منطقه 6


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822646

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توزیع حدود 13 میلیارد تن بودجه در رابطه با فضای سبز در منطقه 6، گفت: حدود 13 میلیارد تن بودجه برای احیا، عمران در نظر گرفته شد. و تجهیز فضای سبز منطقه 6 که موجب رضایت و نشاط اجتماعی می شود برای شهروندان منطقه 6 خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کوم فردا، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کوم یا با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای گسترش فضای سبز کوم، گفت: با توجه به گسترش فضای سبز در کوم، به ویژه مناطق فقیر و محروم در بافت تاریخی مناطق، به دلیل فشردگی و تراکم بافت، شناسایی زمین برای ایجاد فضای سبز کمی مشکل است.
وی با اشاره به جلساتی که با شهرداران مناطق کوم داشت، خاطرنشان کرد: طی جلسات متعددی که با شهرداران مناطق داشتیم، توانستیم آن ها را متقاعد کنیم که از مناطق موجود در منطقه از جمله باغ های قدیمی، آب انبارها و … امتیازات متعددی را کسب کنند. اراضی میراثی.» خوشبختانه بودجه قابل توجهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، هر پهنه به جز مناطق 4 و 8 که از نظر فضای سبز در وضعیت مطلوبی قرار دارند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توزیع بودجه حدود 13 میلیارد تنی در ارتباط با فضای سبز منطقه 6 گفت: ارتقای روشنایی پارک ها و فضاهای سبز و مهمترین آنها. موضوع ایمن سازی زمین های بازی و فضاهای ورزشی پارک ها.
وی در خصوص تجهیز وسایل و بازی های ورزشی در بوستان ها افزود: در رابطه با تجهیز وسایل و بازی های ورزشی در پارک های حکمت، گل دشت، فاطمیه، شهریار، زنگارکی، نرگس و نبوت حدود 300 میلیون بودجه در نظر گرفته شده است. تومانی به این فکر کرد که چه چیزی می تواند باعث شادی و سلامتی شود. نسبت به ساکنین و کودکان این منطقه جسمانی رفتار کنید.
سبحانی ثابت با اشاره به سیاست های شورا در خصوص آبیاری بوستان ها گفت: در خصوص آبیاری بوستان ها و فضای سبز با توجه به سیاست های شورا برنامه هایی برای کاهش آبیاری مخزنی و آبیاری آب شرب و آبیاری تحت فشار و قطره ای داریم. آبیاری تلاش می کنیم مصرف آب را در شهرها به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: در همه حوزه ها این کاهش و افزایش در حال پیگیری است و در بودجه ها نیز گنجانده شده است، به عنوان مثال بودجه آبیاری مخزنی تا حد امکان کاهش یافته و برخلاف بودجه آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار، هدف این طرح این است که کاهش مصرف آبیاری با آب آشامیدنی و آب مخزن و افزایش آبیاری با روش های علمی.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توزیع بودجه احداث پارک در خیابان مطهری، گفت: در خصوص ساخت و تکمیل پارک در خیابان شهید مطهری، کوچه 30، با توجه به نحوه ساخت و ساز و تکمیل این پارک، در سال 2018، در سال 1394 به بهره برداری رسید. منطقه 6 بودجه های حدود 2 میلیارد و 200 میلیون افتتاحیه این پارک رضایت و نشاط اجتماعی را برای همشهریان منطقه 6 به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به تخصیص بودجه برای احیای فضاهای سبز خاطرنشان کرد: حدود 13 میلیارد تن بودجه برای احیای فضای سبز منطقه 6 در نظر گرفته شد و برای سایر مناطق با احتساب شرایط، بودجه کم و بیش در نظر گرفته شد. از این میزان برای مناطق مختلف گفته شد با درخواست ها و درخواست های همه شهروندان و پرداخت بودجه شاهد بهبود فضای سبز در مناطق به ویژه در سه ماهه ششم خواهیم بود.
سبحانی ثابت با اشاره به توزیع بودجه توسط شهرداران بر اساس برنامه ریزی ها و مصوبات افزود: تلاش ما بر این است که شهرداران را متقاعد کنیم که این بودجه ها را بر اساس برنامه ها و مصوبات شورای شهرداری و با توجه به محرومیت محلات تخصیص دهند. منجر به انحراف بودجه به دلیل درخواست ها و درخواست های دیگر می شود که سعی می کنیم در مسیری که شورا تعیین کرده است برویم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید