تنیس برای توسعه به بودجه 150 میلیارد تنی نیاز دارد/ نسل جدید از تنیس چیزی نمی داند

زمان: 08:37
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1779491

تنیس ایران در این شرایط همچنان یک آسانسور است.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس کشورمان گفت: نسل جدید هنوز چیزی از تنیس نمی دانند، باید با اعزام های پی در پی ترس بچه ها از رقابت های بزرگ برطرف شود.

سعید احمدوند، سرمربی اسبق تیم ملی تنیس کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا، درباره صعود تیم ایران به جام دیویس در گروه 3 گفت: قطعا هر صعودی چه در ضعف و چه در نقطه ضعف و چه در جهت صعود معنایی داشت. شرایط خوب، این مهم محقق شد. گروه 4 دیویس کاپ امسال شرایط متوسطی داشت و ما بهترین تیم در بین رقبا بودیم که راه را برای صعود به دسته 3 هموار کرد.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: برای جلوگیری از آسانسور و عدم سقوط چندین بار باید نگاه کلی به تنیس در ایران تغییر کند. تنیس ما تا سال 2017 به خوبی رشد می کند، اما در سال 2018 با قرعه کشی بدی روبرو شد. 2019، زمانی که قوانین تغییر کرد و همه چیز به ضرر ما تمام شد.

احمدوند در خصوص تداوم موفقیت های تنیس گفت: حتی قطر نیز با برنامه ریزی دقیق و استفاده از مربیان آمریکایی از گروه 3 به گروه 4 سقوط کرد که نشان از سختی بیشتر گروه جدید ما دارد. برای ادامه روند خوب در تنیس، فدراسیون باید نگاه حرفه ای را جایگزین نگاه آماتور کند و همه وسایل ورزشی به تنیس کمک کند.

سرمربی سابق تیم ملی تنیس ایران همچنین گفت: یک تنیسور حرفه ای باید حداقل 30 هفته در تورنمنت های معتبر بین المللی حضور داشته باشد. زیرا جام دیویژن 3 در واقع پیش نیاز مسابقات جهانی است و شرایط خاصی را می طلبد. به نظر من با توجه به اتفاقات این اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به سختی تداوم موفقیت اذعان داشت: فدراسیون تنیس حتی اگر سالانه 150 میلیارد تن بودجه داشته باشد و آن را صرف اردوها، اردوها و مسابقات برون مرزی کند، با مشکل نیروی کار حرفه ای و این چرخه معیوب مواجه است. باز است و این اتفاق خواهد افتاد. الان بودجه فدراسیون باید حدود 10 یا 15 میلیارد تن باشد که حداقل نیاز به توسعه 10 برابری دارد.

احمدوند در خصوص مشکلات کار در تنیس ایران گفت: ما در زمینه سخت افزار جزو پیشتازان هستیم و مشکلات ما در تعامل ایجاد می شود. زمین ها و امکانات تنیس باید در تعامل نظام برتر ورزش کشور و فدراسیون تنیس در اختیار تنیس بازان قرار گیرد. ما باید برای توسعه این ورزش هزینه کنیم. چون نداریم

وی افزود: تنیسورها باید با اعزام مستمر و رقابت با بزرگان در زمین از آنها درس بگیرند. همچنین باید مربیان به کشورهای صاحب تنیس اعزام شوند و در آنجا تجربه کسب کنند. هر آنچه امروز در تنیس داریم مربوط به 20 سال گذشته است و باید در تنیس ایران نوآوری وجود داشته باشد.

سرمربی پیشین تیم تنیس دیویس کاپ کشورمان تاکید کرد: نسل طلایی تنیس ایران مانند انوشا شاهگلی و اشکان شکوفی بود. نسل جدید می تواند 50 درصد آنها را در بهترین شرایط بدرخشد. برای همین سطح رقابت و رشد، این بچه ها باید 20 تا 30 هفته در سال در اردوها و مسابقات حضور داشته باشند، هنوز چیزی از تنیس نمی دانند.

احمدوند در خصوص پیشرفت مسابقات قهرمانی و تنیس حرفه ای گفت: ترس بچه ها از مسابقات بزرگ باید با اعزام های پی در پی برطرف شود و برای همیشه با تیم هایی مانند عراق و یمنی رقابت نخواهیم کرد. تنیس برای رشد نیاز به تلاش 24 ساعته جهادگران دارد وگرنه همان دور باطل ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: داوید عزیزی و فرزین ضیا آذری نیز از زمانی که به فدراسیون آمده اند و افراد تاثیرگذار کشور را به تنیس معرفی کرده اند تمام تلاش خود را کرده اند اما آنها هم تنها هستند. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید توجه ویژه ای به تنیس داشته باشند. ارزیابی این حوزه به معنای ارزیابی یکی از 4 ورزش برتر دنیا و چشم انداز مدال و افتخار بین المللی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید