مدیرعامل شرکت توسعه مطلقاً چیزی نمی داند!


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901866

مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی گفت: فردی را مسئول شرکت عمران کردند که هیچ تجربه ای در مفهوم توسعه ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احمد مددی مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی درباره جدایی اش از این مکان گفت: شرایط خیلی راحتی دارم چون خیلی تذکر دادم و به این نتیجه نرسیدیم که خودم واقعا خسته هستم. من نسبت به تمام مشکلات و چالش های آزادی از حوزه برق گرفته تا سکوها و تاسیسات مکانیکی هشدار داده بودم. یک بار هم نشنیده اید که بگویم پلتفرم ها مشکلی ندارند. من به غیر از مکاتبات درون سازمانی، تذکراتم را به مراجع ذیصلاح و ذی ربط هم فرستاده بودم که هیچ گاه به درد آقایان نرسید. بارها از من پرسیده اند که چرا آفلاین می نویسی و همیشه گفته ام چه کسی باید این چالش ها را حل کند؟

وی ادامه داد: عاصم یوسفی یک بار به من زنگ زد و گفت چرا اینقدر به من پیام می دهی؟ می خواهی توپ را در زمین من پرتاب کنی؟ من به او گفتم که شما صاحب بودجه هستید. اعطای وام و تخصیص اعتبارات باید توسط شما انجام شود. چون بودجه ندارم نقش هشدار دهنده را دارم. در تمام پروژه هایی که انجام خواهید داد، من نقش ناظر را دارم. چرا در این یک سال حتی یک پروژه هم اجرا نشد؟ بدیهی است در مورد مجموعه قدیم آزادی، تمامی ساختمان ها و امکانات آن از سالن 12 هزار نفری تا ورزشگاه 100 هزار نفری، همه هشدارهای لازم را داده ام.


من بارها به شرکت توسعه و نگهداری هشدار داده ام

مطلبی در مورد نقاط ضعف این مجموعه ورزشی با عنوان: در برخی از سکوها گزارش چند صفحه ای ریسک فاکتور را برای شرکت توسعه ارسال کردم. در آنجا به طبقات خطرناک و قسمت های صندلی به صندلی اشاره کردم که در آنها مشکل سقوط داریم. این هم به خاطر 50 سال عمری است که از این ورزشگاه گذشت. قطعا پتانسیل خراب شدن روی برخی پلتفرم ها را دارد. در دیدار استقلال و نفت مسجد سلیمان، فیلمی که توسط هواداران استقلال گرفته شده، فروریختن سکو را نشان می دهد. در چند بازی قبل و بعد، چند پلت فرم خراب شد و تعمیرات موقت انجام دادیم. ما مشخص کرده‌ایم که کدام حوزه‌ها باید به‌روزرسانی، سبک‌دهی و تقویت شوند.

در مورد اینکه چرا زودتر صحبت نکرد، اذعان کرد: شرکت توسعه بیانیه ناشیانه ای منتشر کرد که می خواهم به آن پاسخ بدهم. 48 ساعت پس از استخدام، اولین نامه اخطار خود را ارسال کردم. به مدت یک سال به طور متوسط ​​هر ماه یک نامه می فرستادم، اما ملاحظاتی برای عمومی کردن آن داشتیم. بخشنامه ای وجود داشت که با هیچ رسانه ای بدون رضایت مصاحبه نشود. من نمی توانم چند سوال بگویم اما اسناد غیر قابل انکاری دارم که نشان می دهد از روز اول دغدغه برق، سکو، تاسیسات الکترونیکی، فاضلاب و بسیاری دیگر از مسائل آزادی داشتم، متاسفانه بازخورد درستی از این نامه ها دریافت نکردم.

مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی تصریح کرد: جلسه ای با حضور مسئولانی از دفتر استاندار، معاون دادستان کل کشور، وزارت راه، مسکن و شهرسازی به عنوان متولی ایمنی ساختمان و مدیرعامل سازمان برگزار شد. خود شرکت توسعه ورزشگاه آزادی به اصرار من. مدیرعامل شرکت توسعه در عین حال گفت: وجود ناامنی در سکوها شیطنت است و شیطنت می کنند. وقتی اینگونه به نظر می رسید چه انتظاری دارید؟ نامه های متعددی از سوی مراجع ذیربط در خصوص ناامنی برخی تریبون ها وجود دارد. نمی دونم چرا اصرار دارن که معمولی به نظر برسن؟ من با افتخار حاضرم تمام نامه هایی که نوشتم را در همه موارد و چالش ها منتشر کنم. این موضوع اصلا محرمانه نیست و مردم باید در جریان این موارد باشند. آیا می توان به مردم دروغ گفت؟


من از وزیر ورزش و جوانان انتقاد می کنم

وی دلیل برکناری خود را برشمرد و خاطرنشان کرد: من جسارت این را داشتم که بگویم اما در یک دهه اخیر 15 مورد در آزادی رخ داده که برخی از آنها مجروح و کشته شده است. ما از روز اول با عاصم یوسفی اختلافات جدی داشتیم. این اتفاق نیز فرصتی برای حذف مشکل بود. ریشه مشکل باید حل شود. آنها فردی را در راس شرکت توسعه قرار می دهند که ربطی به مفهوم توسعه ندارد. این انتقاد جدی به وزیر ورزش و جوانان است، چرا در رأس شرکتی که باید بزرگترین کارآفرین اماکن ورزشی باشد فردی را قرار دادند که تحصیلات مناسبی ندارد و درک کافی از توسعه ندارد؟

مدی در خصوص دلیل عدم اطلاع بهتر و زودتر خاطرنشان کرد: شاید تنها مدیری بودم که این مسائل را به صورت روزانه پیگیری می کردم. همه ناظران برای بازدید آمدند و گزارش خود را گزارش کردند. من به همه مراجع نظارتی هشدار داده ام. تذکرات دوره ای و مستمر را در جلسات مربوط به کمیسیون ورزش به هیئت تامین دادم. من حتی نامه ای دارم که در آن به آقای مدیرکل حراست اعلام می کنم که نمی توانم بازی های نورپردازی را برگزار کنم. در کنار مسائل پلتفرم و… نوشتم که نمی توانم بازی را روشن نگه دارم اما عاصم یوسفی نامه ای نوشت و از نامه من انتقاد کرد و گفت چرا می نویسی؟ شما حق ندارید به هیچ مرجعی نامه بنویسید! من با این مشکلات مواجه بودم.

او در نهایت درباره مشکل روشنایی ورزشگاه به رادیو تهران گفت: این موضوع را به مسئولان اطلاع دادم. وقتی نوبت به برق می رسد خسته شده ایم. ورزشگاه آزادی به ویژه ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. این بودجه واقعا باید رعایت شود. مطمئناً می توان 700 میلیارد در سیستم اجرایی ما تأمین کرد. باید پیگیری شود. آقایان دستشان را روی هم نگذارند. باید پیگیری کنند و تلاش کنند. آنها باید با تماس با دولت، مجلس و سازمان برنامه و بودجه این پول را جذب کنند. اگر مسئولیت پذیرفتیم، باید آن را در تمام جهات بپذیریم.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید