تخلفات خودسرانه و مبتذل در مازندران به چه بهانه ای است؟ ناظران خاموش و گناهکاران بی پروا


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815359

با فرا رسیدن مناسبت های مذهبی و ملی، دل مردم به این مناسبت ها شاد می شود. افراد فرصت طلب با رفتارهای گناه آلود و غافلانه به حرمت این مناسبت ها می تازند و امروز نام هنر بر سر این متجاوزان گذاشته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ شعبان المعظم در مناسبت های پر نور و رحمت که از جمله ولادت چند تن از امامان و ائمه معصومین(ع) است، جای بسی تاسف است که مردم آگاه یا ناآگاه به بهانه ایام الله و مسلمانان کشور ما به رفتارهای غیراخلاقی روی می آورد و در مجامع عمومی به رقص و پایکوبی و تشویق دختران و پسران به رقص مختلط می پردازند.

این روزها که مصادف با ولادت ائمه معصومین و امام علی (ع) و ولادت حضرت مهدی (عج) است، مردمی به بهانه این موارد مقدس در خیابان ها و مراکز عمومی در جهت عکس هستند. از اهداف و دغدغه های آنها تولد این ماه مبارک با راه اندازی کارناوال شادی متشکل از چند رقصنده و نوازنده، فضایی غیراخلاقی ایجاد می کند و دیگران اعم از دختر و پسر را به رقص تشویق می کند. او دست به کار نمی شود و گروه تا زمانی که می خواهد با اعتراض توده ای روبرو شود به این حرکت ویرانگر ادامه می دهد و سپس ناگهان صحنه را ترک می کند.

ماهی برای سود، نه برای رذیله

پیامبر اسلام (ص) ماه شعبان را این گونه تعریف می کند: شعبان ماه شریفی است و این ماه من است، صاحبان عرش آن را بزرگ می دانند و حقیقت آن را می دانند، این ماهی است که در آن مانند رمضان تعداد خدمتگزاران در حال افزایش است.”

شعبان مقدمه ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خداوند متعال است. موعظه شعبانیه یکی از زیباترین و ارزشمندترین منشورهای اخلاقی و اعتقادی است که پیامبر اکرم (ص) در عظمت ماه مبارک رمضان به پیروان خود منتقل کرده است. پیامبر اکرم (ص) در این خطبه ارزشمند نکات زیبای شاخص های سبک زندگی اسلامی را مورد تاکید قرار داده است.

در این خطبه که برای مردم ایراد کرد، گفت: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما رسید. ماهي كه نزد خدا بهترين ماههاست و روزهايش بهترين روزها و شبهايش بهترين شبها و ساعات اوست، اينها بهترين ساعات است.

ماهی که در آن به مهمانی خدا دعوت شدی و در آن از بزرگان خدا شدی. ارواح شما ثواب تسبیح و یاد خدا و خواب شما ثواب عبادت دارد. اعمال شما در آن پذیرفته و دعاهایتان مستجاب می شود، پس با نیت راستین و دلهای پاک از پروردگارتان بخواهید که شما را در روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن توفیق دهد.

پس بدبخت کسی است که در این ماه بزرگ از غفران الهی محروم شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی خود، قحطی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید. به فقرا و درماندگان کمک کنید. به بزرگسالان احترام بگذارید، با فرزندان خود مهربان باشید و با اقوام سفر کنید.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ادامه داد: «پس بدبخت و بدبخت است کسی که در این ماه بزرگ از غفران الهی محروم شود. در این ماه با گرسنگی و تشنگی روز قیامت از گرسنگی و تشنگی یاد کنید. «به فقرا و درماندگان کمک کنید. به بزرگترها احترام بگذارید، با فرزندان خود مهربان باشید و با اقوام خود سفر کنید.”

سهم ما از فضایل شعبان امروز

با اوصاف متعالی پیامبر اکرم و ائمه معصومین صلی الله علیه و آله و سلم از ماه شعبان باید دید هر کدام از ما تا چه اندازه برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده شده ایم تا از این فرصت استفاده کنیم. ماه مقدس.
ماه شعبان بیشتر فضایل خود را مدیون ولادت پیشوایان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام است. بی شک کسانی که این تولدهای مبارک را بهانه گناه و آلودگی جامعه و فریب دختران و پسران جامعه ما می کنند مستحق برخورد جدی هستند.

دیدن صحنه های دلخراش این روزها در مازندران و برخی شهرستان ها از جمله مرکز استان و سکوت و عدم رسیدگی به این رسوایی ها علاوه بر تخریب آیین های نوروز خوانی و جشن بهار، جامعه هنری را نیز آزرده خاطر کرد. فرهنگ و گرایش و نیروی پلیس پرتلاش، موضوعی جدی است.

چرا امسال و این اشتهایی که هنجارشکنی است؟!

در سال های گذشته در آستانه اوایل بهار و سال نو، گروه های شادی با لباس و لباس محلی و حاجی فیروز سعی در رعایت نکات اخلاقی داشتند، اقدامی برای شادی مردم با احیای سنت ها و آیین های فرهنگی از جمله علیهانی از «به سوی» رهبری اسلامی» و هنرمندان روستا.

امسال در همان روز پس از سفر آیت الله رئیسی به مازندران و شادی مردم از سفر شایسته و مخلص فرزندشان به این استان، ایجاد حرکتی خلاف عرف و اجرای رقص های مختلط در کوچه و بازار برخی شهرها، حتی در ساری حتی خوش بینانه. باید گفت این اقدام سازماندهی شده برای زیر سوال بردن سیاست فرهنگی دولت در استان علوی مازندران نبود.

فراموش نکنیم که همه افتخارات این کره خاکی مرهون آفرینش فداکارانه فرزندان رشید از ایران اسلامی است که بیش از 350000 جوان نیک اندیش و شایسته برای ایجاد نظام مقدس اسلامی جان خود را فدا کردند. انتظار نمی رود در سالگرد نهاد مقدس در شهید پرور استان مازندران چنین هنجارهایی باید مورد تمسخر برخی عناصر ناچیز و ناچیز قرار گیرد. ورود قوه قضائیه برای حفظ اخلاق و اخلاق انسانی و اسلامی بسیار ضروری است.

اسلام و شادی های شرعی

به عقیده همه ائمه معصومین، سعادت و سعادت از مهم ترین صفات و توصیه هایی است که در منابع دینی اسلام به آن اشاره شده است و سخنان معصوم نیز بارها نقل شده است که یکی از صفات شیعیان، برخورداری از نشاط اهل بیت است. غم در غم پیامبر. .

شادی مورد تاکید اسلام به دور از آلودگی گناه و هنجارشکنی است. رسالت بزرگ رسولان الهی به امامت ائمه معصومین علیهم السلام پاکسازی و پاکسازی زندگی مردم از هرگونه آلودگی و رفتارهای گناه آلود و نفسانی است که امروزه زمینه ساز تلاش برخی افراد شده است. آیا در استان شهید پرور مازندران خدا را نمی شناسند؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید