تخلف بانک های خصوصی در کاهش پرداخت تسهیلات مشهود است


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905142

وزیر اقتصاد در جلسه شورای هماهنگی بانک ها در استان کرمان:

سید احسان خاندوزی با بیان اینکه دلیل عملکرد ضعیف بانک های خصوصی برای ما مشخص نیست، گفت: ما حق مالکیت خصوصی را به رسمیت می شناسیم اما این مانع از تنظیم مقررات بانک مرکزی از خارج نمی شود و باید دانست چرا. کمتر از 50 درصد از شی پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی استان کرمان امشب در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان اظهار داشت: موضوع تامین مالی در اقتصاد، اقتصاد بانک اصلی است که باعث بحران اقتصادی کشور شده است. شبکه از ناهماهنگی رنج می برد.

وی تاکید کرد: تنظیم و نظارت امری جدی است و اصلاحات اقتصادی همچنان در دستور کار دولت است و به دنبال اصلاح اقتصادی شبکه بانکی کشور هستیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: هر چند توازن در یخ زدگی، ساخت و ساز و تکثیر نامتعادل است اما این موضوع باید بررسی شود.

هندوزی اذعان داشت: تدوین ترازنامه های جدید یکی از اولویت هاست اما تدوین ترازنامه جدید زمان زیادی می برد که باید آن را در دستور کار سیاسیون قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در مورد بانک ها باید گفت; کمتر از 50 درصد مصوبه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات سپرده گذاری انجام شده است که 50 درصد یا کمتر از آن توسط بانک ها پوشش داده شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دلیل عملکرد ضعیف بانک های خصوصی برای ما روشن نیست، گفت: ما حق مالکیت خصوصی را به رسمیت می شناسیم اما این مانع از خارج شدن مقررات بانک مرکزی از شمول آن نمی شود و برای پیدا کردن چرایی -کمتر از 50% شیء دریافت و پرداخت شده است.

خاندوزی ادامه داد: تا پایان سال 1401 نسبت کفایت سرمایه را به حداقل می رسانیم و بدهی های تولیدی را در شبکه بانکی کاهش می دهیم و مبالغ بدهی را پرداخت می کنیم تا دست شبکه بانکی بازتر شود.

وی با بیان اینکه بارها تاکید شده که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند، تصریح کرد: البته صندوق نمی تواند به کشاورزانی که بیمه پرداخت نکرده اند کمک کند، اما کسانی که تعهد کرده اند و محصول خود را بیمه کرده اند و الان و تولید شما شده است. آسیب دیده است، ما پیگیری خواهیم کرد و پشتیبانی ویژه خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد: در بحث اشتغال با توجه به حقوق بانک های دولتی موافق هستیم، اما شبکه بانکی کشور باید رقابت پذیری خود را در جذب نخبگان و افزایش کیفیت حفظ کند و در درخواست جذب کمک خواهیم کرد. و بهبود خدمات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید