ترانزیت کامیون های پاکستانی از ایران

ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782089

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ترانزیت کامیون های پاکستانی از طریق ایران در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: قرار است دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع موانع تجاری ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه نهمین نشست کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و مهم در منطقه هستند، گفت:

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده پنج برابر شود و به پنج میلیارد دلار برسد. طی سه ماه آینده، موانع تجارت آزاد بین دو کشور نیز باید از بین می رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجارت با همسایگان برای دولت سیزدهم بسیار مهم است. رئیس جمهور همچنین دستور گسترش روابط بین المللی به ویژه با همسایگان را صادر کرد.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند. علاوه بر افزایش تجارت کالا، سرمایه گذاری مشترک بین ایران و پاکستان نیز فعال خواهد شد.

وی به تمایل پاکستان برای سرمایه گذاری در محصولات لبنی و لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: همچنین تصمیم داریم روابط دوجانبه را به تجارت بین المللی تبدیل کنیم.

فاطمی امین یادآور شد: در دو ماه گذشته ترانزیت کامیون های پاکستانی از طریق ایران کارساز بوده است اما در هر دو کشور موانعی برای تقویت این روابط وجود دارد. از این رو تصمیم بر آن شد که یک مرکز در ایران و یک مرکز در پاکستان به عنوان مراکز تماس راه اندازی شود و یکی یکی موانع برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وزارت جهاد کشاورزی درباره تبادل لبنیات بین دو کشور صحبت کرده ام و وزیر جهاد کشاورزی می خواهد موانع سرمایه گذاری مشترک در این صنعت را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید