تراکتور خصوصی عاشق افراد مسن / بردیف، قربانی جدید یا ناجی؟


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877599

قربان بردیف چهارمین مربی خارجی تراکتورسازی خصوصی است که 69 سال هدایت این تیم را برعهده دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، قربان بردیف، سرمربی ترکمنستانی-روسی جایگزین ارطغرول ساغلام ترک در تراکتورسازی شد، ششمین مربی خارجی این تیم در دوران خصوصی سازی. نکته جالب اینکه در بین 6 مربی خارجی که محمدرضا زنوزی به عنوان تراکتورسازی به تبریز آورده، 4 نفر از آنها در 69 سالگی هدایت این تیم را برعهده گرفتند. سکانداران قدیمی که البته عمر کوتاهی در تراکتور و تبریز داشتند! و حضور آنها از 7 بازی تا نیم فصل متغیر است.

جان توشاک، مربی سرشناس ولزی با سابقه هدایت رئال مادرید و کشف استعدادهای بزرگی چون گرت بیل، اولین انتخاب محمدرضا زنوزی برای سرمربیگری تراکتورسازی بود. توشاک تنها 7 بازی روی نیمکت نشست و از این حیث ضعیف ترین حضور را در بین مربیان خارجی این تیم داشت. او با 2 برد، 3 تساوی و 2 باخت خیلی زود به کار خود در تراکتور پایان داد. این مربی با خروج زودهنگام از عابران با جام حذفی در ضربات پنالتی استعفا داد و یک شبه تبریز را ترک کرد. بسیاری از مردم اختلاف لفظی با اشکان دژاگا در دیدار مقابل صنعت نفت را دلیل قطع همکاری توشاک با تراکتورسازی عنوان می کنند.

دومین مربی 69 ساله زنوزی که برای تراکتور به خدمت گرفته شد، جورج لیسنس، معمار بلژیکی نسل طلایی بود که در نیم فصل هجدهم لیگ، هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت. تراکتور لیکنز شروع قدرتمندی داشت و مقابل تیم‌های مدعی استقلال و سپاهان قهرمان شد، اما باخت‌های جزئی مقابل سپیدرود و پیکان، ترمز آن تیم را کشید. نتایج ضعیف تراکتورسازی لیکنز در هفته های اخیر نیز موفق به کسب سهمیه نشد و این تیم بهتر از پنجم نشد. لیکنز در طول نیم فصل در 15 بازی هدایت تراکتور را برعهده داشت و هفت برد، پنج تساوی و سه شکست ثبت کرد.

سومین مربی مصطفی دنیزلی، ترک معروف و مربی سابق پرسپولیس بود که در اوایل لیگ نوزدهم به تراکتورسازی پیوست. دنیزلی نیز مانند لیسانس کار خود را با نتایج درخشان آغاز کرد و تراکتورسازی با این مربی در هفته هفتم در صدر جدول قرار گرفت اما سه شکست متوالی مقابل صنعت نفت، استقلال و سپاهان باعث شد تیمش در بحرانی عمیق فرو رود. سرانجام در پایان هفته یازدهم شامل 2 پیروزی در جام حذفی با 7 برد، 3 تساوی و 3 باخت از تراکتور پیاده شد. پس از پایان همکاری، باشگاه تراکتورسازی در بیانیه ای عجیب اعلام کرد که دنیزلی از ترس زلزله ایران را ترک کرده است!

حالا قربان بردیف به عنوان سرمربی جدید سرخپوشان در این سن معرفی می شود با این تفاوت که طبق اعلام باشگاه تراکتورسازی تمامی تعهدات فنی این باشگاه بر عهده وی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید تکلیف سرمربی ترکمنستانی روی نیمکت که همیشه بی ثبات خواهد بود چه خواهد شد و آیا گوربان قربانی دیگر مدیران کم حوصله این تیم خواهد شد یا تیم محبوب به روزهای خوب گذشته باز خواهد گشت؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید