ترسی که استقلال به جان پرسپولیس آورد

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، این باشگاه علاوه بر پرداخت بدهی های خارجی، طبق شفافیت امور حقوقی خود نیز عمل کرد تا بتواند پس از یک دوره، تمامی شرایط لازم را انجام دهد و مجوز حرفه ای را دریافت کند. یک سال محرومیت و حذف از لیگ قهرمانان لیگ آسیا.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس تمامی مدارک اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال را برای اخذ مجوز حرفه ای آماده و ارسال کرد که رقیب دیرینه اش نتوانست از پس آن بربیاید.

مشکلات مالی باشگاه استقلال برای پرداخت طلب آندره استراماچونی، سرمربی سابق این تیم، باعث شد تا تراز مالی باشگاه به کمیسیون صدور مجوز حرفه ای منفی شود و با کسری مالی زیادی مواجه شود. پرونده برای گرفتن مجوز و علی فتح الله زاده با فشار شدید هواداران مواجه شد و استقلال مجبور به استعفا شد.

این موضوع حساسیت رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را برانگیخته تا دوباره پیگیر مسائل مربوط به صدور مجوز حرفه ای شود.

پیگیری ها نشان می دهد که باشگاه پرسپولیس تمام مسائل مالی گذشته را که AFC از آن مطلع شده پرداخت کرده است. ضمن اینکه هیچ یک از پرونده های مالی پرسپولیس در فیفا و دادگاه عالی ورزش مفتوح نیست، بنابراین بازیکنان پرسپولیس در این زمینه مشکلی ندارند، اما سابقه این باشگاه در فصل گذشته و حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا به قوانین حقوقی باشگاه. مسائلی مانند مالکیت و اساسنامه آن ممکن است دوباره حسابرسان مالی و حقوقی AFC را به چالش بکشد.

پس از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران خواست تا تمامی موارد مبهم این دو باشگاه را روشن و برای آنها ارسال کند.

حال باید دید AFC این بار برای بازگرداندن مجوز حرفه ای پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه می شود یا قرمزها در مهمترین رقابت های باشگاهی قاره کهن بدون استرس پیش می روند.

دیدگاهتان را بنویسید