ترویج معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812792

حجت الاسلام ایزدی گفت: انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی است و با وجود اینکه هنوز به اهداف واقعی خود نرسیده و کسی هم چنین ادعایی ندارد، به خوبی در آن مسیر حرکت کرده و معنویت و اخلاق در آن تشویق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد حسن ایزدی امام جمعه طرقبه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با تبریک عید سعید فطر بزرگ در تشریح عظمت این عید گفت: پیامبران را فرستاد، حضرت ابراهیم (ع) نفرمود. به وقت خود بمیر، حضرت موسی (ع) در زمان فرعون و عیسی (ع) در میان اوهام بنی اسرائیل و سالها و قرنها گذشت و هیچ پیامبری در عصر جاهلیت بر مردم نیامده بود. او را گرفت تا اینکه خداوند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مبعوث کرد و نعمتی گرانبها به او عطا کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند مردم را به پذیرش انبیا دعوت کرده است، افزود: این دعوت برای دادن حیات معنوی و حقیقی به انسان است. انسان دارای حیات مادی است که مشترک موجوداتی مانند نباتات، نباتات و جانوران است، اما حیات انسان به این صورت است که اگر در انسان متبلور شود، درخت وجود انسان میوه های گرانبهایی مانند عدالت، انسانیت، بخشش و شفقت، بخشش و بخشش به بار خواهد آورد. سایر صفات نفسانی و انسانی.به انسان خواهد داد.

امام جمعه ترکبه با تاکید بر اینکه صحنه های ایثار جهادی و گذشت از مال در مسئله تاج و تخت از بهترین صحنه ها و مصادیق معنویت و اخلاق در جامعه است، گفت: انقلاب ایران یک انقلاب اسلامی است هر چند که انقلاب نکرده است. در عین حال به اهداف واقعی خود دست یافته است. معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی ترویج شد و یکی از مصادیق معنویت، نماز در مساجد، مدارس، ادارات، کارخانجات و سایر موسسات است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به برگزاری اعتکاف که تنها در قبل از انقلاب به آن اشاره شد، تاکید کرد: صحنه های زیبای پاسداشت مقدسی که مردم ما خلق کردند و صحنه های جهادی ایثارگری که مردم سال ها حتی در دنیا و در جهان از خود نشان دادند. تمام دنیا را فتح کرد، شاهد صحنه های جهادی ایثار و بخشش مال بودیم که از بهترین صحنه ها بود که همگی مصداق معنویت و اخلاق در جامعه بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مسیر اهداف خود حرکت کرده و به همه اقشار خدمات رسانی کرده است; دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که سرانجام این وعده الهی محقق خواهد شد و روزی دنیا پر از عدل و داد خواهد شد. دشمنان هم این را می‌دانند و به خوبی می‌دانند و می‌خواهند به این انقلاب ضربه بزنند.

امام جمعه ترکبه خاطرنشان کرد: آنچه ما را به هدف می رساند صبر، صبر، استقامت، استقامت و ولایتمداری است و باید همواره گوش به فرمان فرزانه، مدبر و سکاندار کشتی انقلاب باشیم که انقلاب را به خوبی رهبری کرده است. تا این مرحله. امیدواریم اوج بعثت پیامبر اکرم (ص) که جهانی شدن اسلام است، به زودی محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید