ترکیه تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780243

وزارت خارجه سوریه به اقدام اخیر ترکیه برای تمدید حضور نظامی خود در شمال سوریه برای دو سال دیگر واکنش تندی نشان داد و این تصمیم را محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پس از اقدام اخیر ترکیه برای تمدید حضور نظامی خود در عراق و شمال سوریه برای دو سال دیگر، وزارت خارجه سوریه واکنش تندی نشان داد و این اقدام را محکوم کرد.

در همین راستا یک مقام وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که سیاست تجاوز نظامی رئیس جمهور ترکیه به خاک سوریه و نقض قطعنامه های شورای امنیت در مورد این کشور تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

دمشق همچنین افزود: سوریه بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل، حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی را حق مطلق خود برای مقابله با تجاوزات ترکیه و آزادسازی کامل خاک سوریه از تمامی امکانات و اقدامات مجاز می داند. قانون استفاده خواهد شد.

یکی از مقامات وزارت خارجه سوریه از جامعه بین المللی خواسته است که ترکیه را در قبال جنایات جنگی و تجاوزاتش پاسخگو کند تا تمام ویرانی های باقی مانده در سوریه را جبران کند.

پارلمان ترکیه در آنکارا اخیرا ادامه عملیات نظامی ترکیه در عراق و سوریه را به بهانه مبارزه با تروریسم در مناطقی از سوریه و عراق برای دو سال تمدید کرد.

در همین راستا، خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد که نمایندگان پارلمان ترکیه با تمدید دو ساله عملیات نظامی ترکیه تا اکتبر 2023 موافقت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید