تزریق 220 هزار دوز واکسن کراون به شهروندان غیرایرانی / تکمیل واکسیناسیون؛ بهترین راه برای مقابله با کووید 19


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814811

با توجه به اینکه تا زمانی که واکسیناسیون در کشور به حد قابل قبولی نرسد ایمنی و مصونیت حاصل نمی شود، بیش از 220 هزار دوز واکسن به شهروندان غیرایرانی سیستان و بلوچستان تزریق شده تا به بالاترین حد برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، در روزهای اخیر تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در سیستان و بلوچستان از نظر موارد مثبت جدید و بستری شدن در بیمارستان رو به کاهش بوده اما سرعت آن در حد انتظار نیست. از پزشکان..

بی توجهی به سلامت در روزهایی که سلامتی زیر تیغ تاج است و فشارهای آن، منطقی نیست و بازی با جان دیگران محسوب می شود و در این میان واکسن راه حلی برای مبارزه با این بیماری است.

واکسیناسیون همراه با استفاده از ماسک دو راه مطمئن برای پیشگیری از کووید 19 است و به گفته پزشکان و محققان، تکمیل واکسیناسیون، ماسک زدن و رعایت نکات بهداشتی بهترین راه برای مقابله با بیماری عروق کرونر به ویژه سویه omcron است.

سرعت Omicron بالاست و همه مواظب باشند هر لحظه این مهمان ناخوانده حاضر شود و عادی سازی دستورالعمل های بهداشتی دامنه آن را گسترش دهد.

دکتر مختاری از اعضای کمیته علمی تاج و تخت گفت: تب، بدن درد، سرفه خشک و گلودرد از علائم این بیماری است.

با بیش از 50 جهش، این سویه می تواند میزبان خود را هر یک و نیم تا سه روز دو برابر کند. از آنجایی که سویه Omicron در سرتاسر جهان از سایر سویه‌های ویروس کرونا مانند آلفا، بتا و دلتا بهتر عمل می‌کند، مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت به مردم توصیه می‌کند که مراقب باشند. زیرا این جنبه به طور موثر بین افراد منتقل می شود.

مطالعات نشان می‌دهد که سطوح بالای آنتی‌بادی‌هایی که ویروس اصلی تاج را خنثی می‌کنند، با محافظت از تاج در برابر انواع جدیدتر مرتبط هستند. ممکن است دوز تقویت کننده واکسن های موجود تزریق شود و متعاقباً سطح آنتی بادی افزایش یابد تا محافظت کافی و سد خوبی در برابر omicron ایجاد شود.

آمیکرون در سیستان و بلوچستان در حال کاهش است

علی حاجی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان ها مواجه هستیم، اما همچنان نگرانی ها مبنی بر کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پایان سال و نوروز 1401 وجود دارد. افزود: توصیه ما به همه مردم این است که مراحل واکسیناسیون را تکمیل و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.


0ce6cd0c 0c23 465b 99d4 c9b49e80f550 خبر خاکستری

محمدهادی عباسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز صبح امروز با بیان اینکه در هفته گذشته 582 مورد جدید مثبت آزمایشگاهی وجود داشت که حدود 41 درصد نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کاهش داشته است، افزود: تعداد موارد بستری در بیمارستان ها در این مدت طی این مدت کاهش یافته است. این مدت 71 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه 30 درصد کاهش داشته است و متأسفانه هشت نفر از همین استان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه 35 درصد کاهش نشان می دهد.

وی در خصوص روند واکسیناسیون افزود: با بیش از 3 میلیون و 700 هزار دوز تزریقی واکسن در سیستان و بلوچستان، دامنه واکسیناسیون نوبت اول برای افراد بالای هجده سال به 84، نوبت دوم به 71 درصد و نوبت سوم رسید. 33 درصد این واکسن را دریافت کردند. که در

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 ساله تقریباً به همین منوال است و 84 درصد نوبت اول و 77 درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کردند.

وی گفت: بهداشت و درمان مشکلی است که حد و مرز نمی شناسد. از آغاز فرآیند واکسیناسیون تاج و دسترسی به این واکسن، بیش از 220 هزار دوز به شهروندان غیر ایرانی (افغان) تزریق شده است.

2d8424a3 4096 4ce2 9001 c358985d21ff خبر خاکستری



مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، رنگ بیماری عروق کرونر قلب در زاهدان را نارنجی دانست و گفت: سایر شهرهای استان زرد هستند.

عباسی خاطرنشان کرد: صرف نظر از نوع رنگ‌آمیزی اقداماتی که باید انجام شود، بهترین و مناسب‌ترین کار تکمیل فرآیند واکسیناسیون است، هم‌اکنون امکان تزریق برای افراد بالای پنج سال و چهارمین واکسن برای افراد با ضعف ایمنی وجود دارد. نیز تزریق می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید