تزکیه مهم ترین وظیفه دانش آموزان / ضرورت توسعه زیرساختی پردیس امام سجاد (ع) بیرجند


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916810

به بهانه 16 آذر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس امام سجاد(ع) از حس خوب دانشجویی و دغدغه آموزش و پرورش نسبت به مشکلات کشور و الزام دانشجویان در شرایط کنونی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، به بهانه 25 آذرماه، دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس امام سجاد(ع) از احساس خوب دانشجویی و دغدغه تحصیلی نسبت به مشکلات کشور و وظیفه دانشجویان در شرایط کنونی صحبت کردند.

25 آذرماه بهانه ای شد تا با 2 دانشجوی دختر دانشگاه فرهنگیان در پردیس امام سجاد (ع) گفتگو کنیم و از دردها و دغدغه های این جوانان خوش آتیه کشور آگاه شویم، هرچند که دانشجویان برخلاف دانشجویان دیگر دانشگاه ها معلم هستند. چالشی که با آن روبرو هستند اشتغال است و بعد از فارغ التحصیلی به عنوان معلم مشغول به کار می شوند، اما دغدغه ها و مشکلات خاص خود را دارند و به دنیای زیبای دانش آموزان و حس خوب این دوران اعتقاد دارند. تصدی این سمت مسئولیت آنان را سنگین‌تر کرد و در شرایط کنونی با قیام‌های دشمنان، نگرانی آنان از مسائل آموزشی و آینده کشور دوچندان شد.

فاطمه زیبا دانشجوی ترم چهارم رشته آموزش و مشاوره دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد(ع) که در زمینه های مختلف پژوهشی، علمی و فرهنگی دانشگاه حضور داشته و عناوین کسب کرده است به بیان دغدغه های دانشجو معلمان پرداخت و گفت: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان آینده است، بهتر است کارکنان به این امر توجه بیشتری داشته باشند و به زیرساخت های دانشگاه توجه کنند و دانشگاه را از هر جهت حمایت کنند.

وی تاکید کرد: کمبود کادر آموزشی و خوابگاهی و آموزشی وجود دارد و امیدواریم کارکنان وزارت علوم و استان یارا حمایت بیشتری برای رفع این مشکلات داشته باشند.

این دانشجوی فعال که رتبه اول گروه علوم را به خود اختصاص داده است، دارای سوابق خاص خود است، در گروه پژوهشی نیز پیشتاز بوده و سه مقاله پژوهشی ارائه کرده است.

فاطمه زیبا همچنین در جشنواره ملی دعای خیر و برگزیده طرح شهید وزاوی بنیاد ملی نخبگان رتبه اول را در رشته خلاصه کتاب کسب کرد.


مسئولیت بزرگ دانش آموزی

وی همچنین درباره حال و هوای روز دانشجو و حس آن روزها گفت: دانشجو بودن مسئولیت بسیار بزرگی است. ما 12 سال دانشجو بودیم، روز دانشجو را به ما تبریک گفتند و در این چند سال دانشجو شدیم و شرایط تغییر کرده است.

به گفته او، دانشجو بودن مسئولیت بزرگی است و اینکه احساس می‌کنی بخشی از جامعه و مهم هستی، بسیار خوب است.

وی گفت: داشتن یک روز خاص به نام یک دانشجو احساس خوبی دارد که اهمیت دانشگاه و دانشجو را می رساند. امیدوارم قدر آن حس خوب را بدانیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولین ترم تحصیلی ما به صورت حضوری در دانشگاه است، در دوره مجازی با دوستان و اساتید خود فاصله زیادی داشتیم و وضعیت آموزشی مساعد نبود. و تحقیقات دانشگاهی و ارتباط بین اساتید و دانشجویان بهبود یافته است و امیدوارم به شرایط کانال برنگردیم و بتوانیم از فضای حضوری دانشگاه ها در پیشرفت علمی خود نهایت استفاده را ببریم.


تاکید بر آگاهی از مسائل روز

به گفته این دانشجوی فعال و توانمند، با توجه به اینکه دانش آموزان همیشه در جامعه پیشتاز هستند و همواره در جریانات تاثیرگذار هستند، دانشجو باید از مشکلات روز جامعه آگاه باشد و بتواند در پیشرفت کشور مشارکت حداکثری داشته باشد. و این روحیه انتقادی.ذخیره

وی به دانشجویان توصیه کرد: با توجه به اینکه ذات دانشجو علاوه بر رشد در مسائل علمی، رشد در عرصه های مختلف سیاسی و عقیدتی است، با توجه به وضعیت کشور، اگر دانشجویان به این فکر کنند که انقلاب چگونه شکل گرفته و چه اهداف والایی دارد. پشت ارتش هستند و سعی می کنند دسیسه های دشمن را خنثی کنند، آینده روشنی برای این کشور رقم خواهد خورد و به روزهای بهتری خواهیم رسید.


تزکیه مهمترین وظیفه دانش آموزان است

فاطمه دهقانی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد(ع) بیرجند که در ترم 3 رشته علوم اجتماعی تحصیل می کند، درباره نقش دانشجو در این روزگار گفت: وظیفه دانشجو فرهنگ سازی است و دانشجویان لایه ای هستند که آینده را می سازند. در هر زمینه و شغلی بودند، به ویژه فرهنگیان که معلمان آینده هستند و باید الگوی کشور باشند، زیرا در نهایت دانش آموزان از معلمان و مربیان خود انتظار دارند.

وی که برای کسب علم و دانش از خراسان شمالی، شهرستان اسفرین به بیرجند آمده است، 20 سال سن دارد و حافظ کل قرآن است. آنها می توانند برای هر رشته و حوزه ای بدون مشکل با اساتید در ارتباط باشند.

به گفته دهقانی اما یکسری نواقص وجود دارد که باید اصلاح شود، در مورد دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه دانشجویان حقوق دریافت می کنند، نسبت به سایر دانشجویان این نگرانی از بابت هزینه نداریم و فقط رتبه بندی است. کمی نگران کننده است که امیدواریم بالا باشد


لزوم توجه به دانش آموزان

دقانی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان معتقد است که باید از دانشجویان فرهنگی و سایر دانشجویان توجه و حمایت بیشتری شود.

به گفته وی فرهنگ سازی در کلاس های قرآن و محیط فرهنگی بسیار مهم است و فضای دانشگاه باید دانشگاهی به معنای واقعی کلمه و بزرگ باشد به عنوان مثال فضای دانشگاه فرهنگیان در پردیس امام سجاد در بیرجند یک سالن ورزشی است و چون دانشگاه جایی برای خوابگاه ندارد. باید از فضای خوابگاه دانشگاه آزاد استفاده کنیم و حتی برای غذا هم به این دانشگاه برویم که مشکل بزرگی است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضا، نمازخانه به سالن مطالعه و سالن اجتماعات به نمازخانه و سالن اجتماعات تبدیل شد. به نظر می رسد فضای دانشگاه باید به گونه ای باشد که هر قسمت دارای محیطی مجزا باشد و باید به این موضوع پرداخت.


بیاد ماندنی

خانم دگانی که تنها فرزند خانواده بود دوری از خانواده را کمی سخت می بیند اما معتقد است این روزها در خاطر مردم خواهد ماند چون خیلی دوست داشتم معلمی قبول شوم. بسیار خوشوقتم.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: همانطور که آینده سازان کشور هستیم باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام دهیم و برای خود ارزش قائل باشیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از روز دانش آموز افزود: با توجه به اینکه این هفته دهه فاطمیه است، هفته گذشته جشنی را در میلاد حضرت زینب(س) برای ما برگزار کردند. ما با دانشجویان دیگر مسابقه می دهیم و چون روز پرستار بود، پرستاران با ما صحبت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید