تساوی پرسپولیس و استقلال با نقش موثر VAR / استقلال در یک قدمی پرسپولیس ماند

تساوی پرسپولیس و استقلال با نقش موثر VAR / استقلال در یک قدمی پرسپولیس ماند

صد و دومین دربی پایتخت بین تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت 16:19 امروز (پنجشنبه 23 آذرماه) با چهار دقیقه تاخیر در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در نهایت این دیدار با گل های امید عالیشاه و کوین یاماگا (پنالتی) با تساوی به پایان رسید. .

مود فادی فر قضاوت این دیدار را بر عهده دارد. مسابقه ای که برای اولین بار با کمک داور ویدیویی (VAR) انجام می شود.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گلسیانی، دانیال اسماعیلی فر (وحدت خانف – 68)، مسعود ریقی، میلاد سرلک، سعید صادقی (نبیل بهویی – 84)، مهدی ترابی (7) علیشاهرووشمی. رفیعی رفیعی (71-محمد عمری) و شهاب زاهدی.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، امید حمیدی فر، آرمین سهرابیان (85- زبیر نیک نفس)، آرتور کوین یاماگا، آرش رضویند، مهدی مهدی پور (82- محمد رمضانی) (82-محمد رمضانی) ) بابایی) ) و گوستاوو بلانکو.

نیمه اول

دقیقه 4: ارسال مهدی مهدی پور به سمت دروازه پرسپولیس با ضربه سر آرمین سهرابیان همراه شد. مهرداد محمدی توپ را با سینه در مقابل دروازه پره پوشان قرار داد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت و داور برای نشان دادن آفساید در سوت خود دمید.

دقیقه 8: ارسال دقیق مهدی ترابی به سر علی نعمتی رسید که با واکنش سیدحسین حسینی همراه شد. مدافع پرسپولیس یک فرصت دیگر برای باز کردن دروازه آبی ها داشت که آرمین سهرابیان موفق شد توپ را به کرنر ارسال کند.

دقیقه 11: پس از بررسی صحنه کرنر دو دقیقه قبل از برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، تردیدی در اجرای پنالتی به سود پرسپولیس به وجود آمد و داور تصمیم به ادامه بازی گرفت. پس از بررسی VAR از صحنه

دقیقه 15: پس از رفت و برگشت توپ پس از یک ضربه کرنر، روزبه چسمی توانست در محوطه جریمه پرسپولیس توپ را به امید حمیدی فر برساند که ضربه این بازیکن راهی به دروازه بیرانوند پیدا نکرد. البته پرچم کمک داور در این صحنه بلند شد و توپ در آفساید بود.

دقیقه 16: ضد حمله پرسپولیس ناکام ماند و توپ در دستان سید حسین حسینی قرار گرفت. دروازه بان استقلال در ادامه با شهاب زاهدی برخورد کرد و توپ را از دست داد تا توپ تبدیل به گل شد اما خطای مهاجم پرسپولیس اعلام شد.

دقیقه 20: شوت سروش رفیعی از بیرون محوطه جریمه استقلال با اختلاف از کنار دروازه آبی ها به بیرون رفت.

دقیقه 37: مهدی ترابی توپ را داخل محوطه جریمه پرسپولیس زد تا توپ را مهار کند بازیکنان استقلال فکر می کردند توپ توسط ترابی برخورد می کند اما VAR آن صحنه را هم مردود اعلام کرد.

دقیقه 40: پاس کوین یاماگا به سمت دروازه پرسپولیس فاصله چندانی با گوستاوو بلانکو نداشت که پس از برخورد با محمدحسین کنعانی زادگان روی زمین افتاد. استقلالی ها باز هم خطای پنالتی را باور کردند و داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه 43: مهدی مهدی پور با بی دقتی مدافعان پرسپولیس توانست با یک پاس هوایی توپ را به بلانکو برساند. مهاجم آرژانتینی نتوانست توپ را به طور کامل مهار کند و این موقعیت با اقدامات مدافعان پرسپولیس راهی دروازه چرون فوشان نشد.

دقیقه 2+45: ارسال نه چندان خوب مهرداد محمدی با ضربه سر نرم یمگا همراه شد. در شرایطی که بیرانوند برای گرفتن توپ مشکلی نداشت، توپ از دستان دروازه بان پرسپولیس خارج شد و کنعانی زادگان توانست توپ را مقابل دروازه پرسپولیس دفع کند.

دقیقه 3+45: ارسال مهدی مهدی پور از روی کرنر به دروازه پرسپولیس با ضربه سر روزبکشمی همراه شد. مهرداد محمدی در ادامه با یک حرکت آکروباتیک تلاش کرد تا برای استقلال گلزنی کند اما ناکام ماند و توپ به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه 47: ارسال کوین یاماگا به محوطه جریمه پرسپولیس با برتری مهرداد محمدی همراه شد. پس از بازی برگشت، محمدی دروازه بیرانوند را هدف قرار داد اما این ضربه دقیق نبود و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 50: امید حمیدی فر هافبک استقلال به دلیل خطا روی مهدی ترابی با کارت زرد جریمه شد و اولین اخطار دربی 102 بود.

دقیقه 53: روزبه چکی روی شهاب زاهدی خطا کرد و داور به او کارت زرد نشان داد تا دو بازیکن استقلال در فاصله کمی از فنادی فر با کارت زرد جریمه شوند.

دقیقه 54: سعید صادقی به دلیل ضربه زدن به توپ پس از سوت داور سومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

دقیقه 60: ضربه سر گوستاوو از روی ضربه کرنر مهدی پور چندان محکم نبود که دروازه پرسپولیس را باز کند و بیرانوند به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه 77: ارسال هوایی عجیب آرمین سهرابیان به سیدحسین حسینی با دفع نیمه جان دروازه بان استقلال مواجه شد. عالیشاه سپس توپ را مهار کرد و دروازه استقلال را نشانه رفت، توپ وارد دروازه شد و گل اول پرسپولیس به ثبت رسید.

دقیقه 83: پیمان بابایی پس از دریافت پاس رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس با علی نعمتی برخورد کرد و روی زمین افتاد که این صحنه توسط کمک داور ویدیویی بازبینی شد. فنادی فر بعدا با دوربین VAR صحنه برخورد را تماشا کرد و در مورد اعلام پنالتی اظهار نظری نکرد.

دقیقه 90: ارسال صالح حردانی به محوطه جریمه پرسپولیس با ضربه سر رمضانی همراه شد. توپ سپس به گوستاوو بلانکو رسید که پرچم آفساید خود را بالا برد.

دقیقه 2+90: آرش رضاوند وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و پس از برخورد با علی نعمتی روی زمین افتاد. VAR دوباره به کمک آمد و داور دوباره صحنه را دید و این بار به نقطه پنالتی اشاره کرد.

دقیقه 7+90: ضربه پنالتی آرتور کوین یاماگا را بیرانوند از دست داد و مدافع استقلال گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.