تسریع در تکمیل طرح کل فاضلاب اهواز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سید صولت مرتضوی روز شنبه در حاشیه بازدید از محل حفاری میکروتونل اجرای طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز با اشاره به ورود فاضلاب 24 نقطه ای اهواز به رودخانه کارون گفت: اجرای کامل آن. از ورود فاضلاب به این رودخانه جلوگیری می کند.

وی افزود: طرح جمع آوری فاضلاب اهواز در دو نقطه شرقی و غربی رودخانه کارون در حال اجراست و با ورود دستگاه های میکروتونینگ ساخت شرکت های دانش بنیان به کشور، این طرح سرعت گرفته است. “

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دکل های حفاری (MTBM) ساخته شده توسط دانشمندان جوان کشورمان از نظر سرعت حفاری رکورد می زند، گفت: با تسریع در اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز امیدواریم بتوانیم کلسترول فاضلاب اهواز را تکمیل کنیم. برای 2 تا 3 روز برنامه ریزی کنید: «سال آینده هستیم.

مرتضوی با اشاره به پیشرفت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در تکمیل فاضلاب اهواز ادامه داد: برای اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی همکاری این قرارگاه و شهرداری اهواز نیاز است و دولت آمادگی همکاری و همکاری را دارد. در مورد اجرای این پروژه “

استاندار خوزستان با اشاره به تسریع در اجرای پروژه فاضلاب اهواز در ماه های اخیر، گفت: شبکه فاضلاب اهواز در 30 سال گذشته تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صادق خلیلیان افزود: بخشی از شبکه فاضلاب اهواز تا سال آینده به بهره برداری می رسد که با نهایی شدن آن از ورود حجم زیادی فاضلاب به کارون جلوگیری می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه تاکنون 534 متر میکروتون حفاری شده است، افزود: میکروتون های تولیدی شرکت های دانش بنیان کشور روزانه هفت تا 10 متر حفاری و لوله گذاری انجام می دهند.

محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه دستگاه های مینی حفاری مستقر در اهواز به چهار دستگاه افزایش می یابد، ادامه داد: ظاهر زمین و ریزش منطقه حفاری را جز با دستگاه های مینی حفاری امکان پذیر کرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح دفع سطحی اهواز گفت: شبکه فاضلاب اهواز در صورت تکمیل قادر به تخلیه حجم زیادی از آب های سطحی نخواهد بود و برای جلوگیری از سیلاب نیاز به شبکه دفع در این شهر است. “

کرمی نژاد ادامه داد: احداث شبکه زهکشی سطحی با حفاری از 30 تا 40 کیلومتر امکان پذیر است که مشکل آبگرفتگی معابر اهواز را یکبار برای همیشه حل می کند که نیازمند همکاری شهرداری و شهرداری است.

همچنین صادق خلیان روز شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پروژه انتقال آب غدیر اندیمسک با اشاره به تنش آبی در تعدادی از شهرستان های استان افزود: 52 درصد از جمعیت خوزستان باید بیمه شوند.

وی ادامه داد: این طرح در چند ماه اخیر در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خوزستان تدوین شده است تا تابستان سال آینده تامین آب پایدار 20 مترمکعب بر ثانیه تامین شود. از طریق این طرح محقق شود.»

استاندار خوزستان افزود: اعتبار این طرح از محل سفر رئیس جمهور به خوزستان تامین شده و به سرعت در برنامه زمان بندی در حال اجراست و امیدواریم تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

با اجرا و تکمیل طرح غدیر 26 شهر خوزستان به مدت 10 سال از آب شرب پایدار برخوردار می شوند. فاز اول طرح غدیر سال هاست که در حال اجراست. با اجرای گام اول این طرح، هم اکنون روزانه 10 متر مکعب آب از رودخانه کرخه به شبکه آبرسانی شهری و روستایی این استان منتقل می شود.

در سفر شهریورماه امسال رئیس جمهور به خوزستان. مقرر شد با احداث ایستگاه پمپاژ جدید، انتقال آب از پروژه غدیر از 10 مترمکعب بر ثانیه افزایش یابد و ظرفیت پمپاژ ایستگاه به 20 متر مکعب بر ثانیه برسد. دوم: تسریع در تحقق این وعده دولت سیزدهم.

بازدید از پروژه تزریق آب خط لوله غدیر، بازدید از کل پروژه فاضلاب اهواز، دیدار با امام جمعه اهواز، بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا و قرارگاه بازسازی اندیکا از جمله برنامه های اعلام این دو است. بازدید یک روزه از معاون اجرایی اندیکا از خوزستان.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شد، حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. با توجه به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل فاضلاب خوزستان، روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری، رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به طور سرزده به این استان سفر کرد و در اولین سفر به بررسی دقیق وضعیت قوه مجریه پرداخت. شبکه فاضلاب اهواز مشکل در آینده نزدیک به وجود آمد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویت دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است، از این رو وزیر نیرو هر شنبه هر هفته جلسه ای هفتگی با کارکنان آب و فاضلاب خوزستان برگزار می کند و آخرین اقدامات را پیگیری و دستورات لازم را برای رفع موانع ارائه می کند. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای پروژه های فاضلاب در اهواز سرعت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید