تسریع در پروژه های فاضلاب خراسان جنوبی


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912065

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: با تخصیص اعتبار برای سفر رئیس جمهور، روند اجرای طرح های فاضلاب در این استان تسریع شده و اکنون پروژه فاضلاب بیرجند 93.4 درصد است. پیشرفت فیزیکی کامل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سید علی هاشم آبادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اعتبار پیش بینی شده در مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای تکمیل پروژه های فاضلاب بیرجند، فردوس و سربیشه بیش از 145 میلیارد تومان است که هزار و 400 مورد آن هزینه شده است. در سال مالی تاکنون 54 میلیارد و 700 میلیون تومان به این پروژه ها تزریق شده است.

وی گفت: در حال حاضر با تخصیص اعتبار برای سفرهای استانی دولت، روند اجرای پروژه های فاضلاب تسریع شده و امیدها برای تکمیل آنها افزایش یافته است و امیدواریم با تخصیص اعتبار در سال 1401 این روند ادامه یابد. .

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، اعتبار خوبی برای پروژه های فاضلاب اختصاص دهیم و در این راستا پروژه های پیشنهادی ارائه شود. ارائه شده اند.

وی درباره روند اجرای طرح فاضلاب در بیرجند گفت: 473 کیلومتر شبکه فاضلاب از 506 کیلومتر در شهر بیرجند اجرا شده است.


تکمیل شبکه فاضلاب تا سال آینده

هاشم آبادی با بیان اینکه 19 کیلومتر از خط انتقال در پروژه فاضلاب بیرجند به طور کامل اجرا شده است، گفت: 33 کیلومتر از شبکه کلکتوری پروژه فاضلاب بیرجند باقی مانده و تکمیل شبکه در پایان سال 1402 هدف گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داشتیم فاضلاب را در سال جاری تکمیل کنیم اما به دلیل مشکلاتی که در صدور مجوز حفاری وجود داشت، اجرای آن به تاخیر افتاد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: اجرای شبکه فاضلاب سایت های نهضت ملی مسکن نیز در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین احداث شبکه فاضلاب شهرک چکند بیرجند که مطالعات طرح فاضلاب آن در سال گذشته به پایان رسید نیازمند تخصیص اعتبار است.

هاشم آبادی از تصویب 25 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای اجرای طرح فاضلاب در بیرجند تا پایان سال 1401 خبر داد و گفت: تاکنون 20 میلیارد و 400 میلیون تومان از این محل توزیع شده است.


اجرای 18 کیلومتر شبکه فاضلاب از محل اعتبارات سفر استانی

وی گفت: 18 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان بیرجند از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور احداث شده که 11 کیلومتر آن در سال جاری به بهره برداری می رسد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: همچنین برای اجرای این طرح در سال گذشته 10 میلیارد تومان از سایر منابع ملی و داخلی این شرکت تزریق شد و در حال حاضر پنج فعال داریم. پیمانکاران در شهرستان بیرجند .

وی با توجه به شدت جریان فاضلاب در شبکه ها، عمق اجرای آنها ارتباط مستقیمی با وضعیت توپوگرافی معابر و نیاز به احداث شفت های متعدد دارد، اجرای شبکه و خطوط انتقال فاضلاب را از جمله طرح های پرهزینه با دقیق توصیف کرد. و محاسبات فنی

هاشم آبادی گفت: این مشکل باعث شده تا اجرای پروژه های فاضلاب نسبت به سایر زیرساخت های خدماتی با سرعت کمتری انجام شود و میانگین هزینه اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب با احتساب هزینه تمام شده یک میلیارد و 700 میلیون تومان است. آسفالت

وی یکی از دلایل تاخیر در روند اجرای شبکه فاضلاب بیرجند را تاخیر در صدور مجوز انشعاب آسفالت از سوی شهرداری عنوان کرد و گفت: تاخیر در صدور مجوز انشعاب آسفالت باعث وارد آمدن خسارت مالی به پیمانکاران و شرکت ها می شود. شرکت آب

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر آسفالت نوارهای حفاری توسط شرکت و شرکت آب انجام می شود که گاهی به دلیل رعایت مسائل فنی و فنی آسفالت این مسیرها زمان بر است. استانداردها و نیاز به اخذ تاییدیه از آزمایشگاه مکانیک خاک در تمامی مراحل انجام کار.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 2200 واحد با کاربری های مختلف به شبکه فاضلاب متصل شده و تاکنون بیش از 80 درصد مشترکان مرکز استان از خدمات دفع و جمع آوری فاضلاب بهره مند شده اند.


مدول دوم پالایشگاه بیرجند آماده افتتاح است

هاشم آبادی در خصوص تصفیه فاضلاب جمع آوری شده در بیرجند گفت: اولین مدول تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با ظرفیت 10 هزار و 500 متر مکعب در روز که جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر را پوشش می دهد، از سال 1383 به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از ابتدای سال 1393 عملیات اجرایی واحد دوم تصفیه خانه بیرجند آغاز شده و از بهمن ماه سال گذشته با اعتبار ارزی 23 میلیون یورویی از محل وام بانک توسعه اقتصادی و تجاری به مرحله عملیات آزمایشی است و در حال حاضر برای کشف آماده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند فرآیند تصفیه فاضلاب را با جدیدترین روش ها انجام داده است و انتشار بو در این مدول به اندازه ای است. تا حد امکان کمتر

وی گفت: طرح دوم مدولار تصفیه خانه فاضلاب بیرجند یکی از معدود پروژه های عمرانی با منابع مالی بانکی بین المللی در استان خراسان جنوبی است که ظرفیت 21500 مترمکعب در روز یا 250 لیتر در ثانیه را دارد و جمعیتی را پشتیبانی می کند. 140 000 نفر. جلد.

هاشم آبادی افزود: این پروژه در مرحله بهره برداری آزمایشی است، بنابراین در حال حاضر حدود 80 درصد فاضلاب تولیدی این مدول تصفیه شده و با استانداردهای زیست محیطی مطلوب، فاضلاب از تصفیه خانه خارج می شود.

وی با اشاره به نصب مداوم دستگاه های دقیق تصفیه خانه به عنوان آخرین تجهیزات مورد نیاز، گفت: کل شهر بیرجند دارای شبکه فاضلاب است که با ارتقای واحد اول و استفاده از پساب های صنعتی و صنعتی، باعث کاهش بو و افزایش ظرفیت می شود. بخش های معدنی از جمله برنامه های آینده است.

معاون بهره برداری و توسعه آبفای شرکت آبفای خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای ارتقا مدول اول تصفیه خانه برنامه داریم.


20 میلیارد تومان اعتبار برای سفر رئیس جمهور برای پروژه فاضلاب فردوس

وی به روند اجرایی پروژه فاضلاب فردوس اشاره کرد و گفت: اجرای طرح فاضلاب فردوس از سال 1388 برای رفع مشکلات دفع بهداشتی پسماند، استفاده بهینه از منابع آب، بازیافت آب و استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت و صنعت آغاز شد. پروژه های کشاورزی

هاشم آبادی افزود: طول شبکه فاضلاب فردوس 157 کیلومتر است که تاکنون 46 کیلومتر آن تکمیل شده است و شبکه جمع آوری این پروژه 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور 60 میلیارد تومان برای احداث شبکه فاضلاب فردوس تا پایان سال مالی 1402 است و تاکنون 20 میلیارد تومان از این محل در سال گذشته و با تخصیص از این محل تخصیص یافته است. اعتبار، 17 کیلومتر شبکه فاضلاب شهر فردوس تکمیل و 2 قرارداد با حجم عملیاتی 22 کیلومتر منعقد شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آبفای شرکت آبفای خراسان جنوبی تصریح کرد: با تزریق اعتبارات سفر رئیس جمهور، پروژه فاضلاب فردوس به گونه ای تسریع شد که 17 کیلومتر شبکه جمع آوری از آن در این محل شهر که متناسب با میزان کار انجام شده از ابتدا می باشد.قطعه تعداد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه فاضلاب به عنوان یک نیاز اساسی در شهرستان فردوس در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبار مناسبی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب اختصاص یابد. کارخانه در شهرستان فردوس، تا زمینه بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده فراهم شود و علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، امکان استفاده از تصفیه خانه نیز فراهم شود.


پیشرفت پروژه های فاضلاب در سربیشه و قاین

هاشم آبادی درباره پروژه فاضلاب سربیشه گفت: شبکه جمع آوری پروژه فاضلاب سربیشه 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 34 کیلومتر از کل 50 کیلومتر شبکه فاضلاب تکمیل شده است.

وی از تصویب 60 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای این طرح تا سال 1402 خبر داد و افزود: تاکنون 14.3 میلیارد تومان از این میزان توزیع شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: پس از انجام مطالعات و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه از تیرماه امسال آغاز شد که هم اکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی تصفیه خانه در این شهر یکی از پروژه های فعال شرکت لوله کشی می باشد.

وی در خصوص روند اجرای پروژه فاضلاب شهر قاین نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه ای، شرکت ملی فولاد ایران ضمن تکمیل جمع آوری فاضلاب، خط انتقال فاضلاب شهر قاین به مجتمع فولاد قاینات را به طول 45 کیلومتر احداث می کند. شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه و بهره برداری از فاضلاب حاصله.

هاشم آبادی ارزش سرمایه گذاری این پروژه را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شبکه جمع آوری شهر قاین هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه روند ساخت آن به شرکت سرمایه گذار واگذار می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات به موقع و ردیف های ملی از قانون بودجه سال 1401 و مجوزهای سفر در سال های 1401 و 1402 از تعطیلی پروژه های فاضلاب جلوگیری شود و این پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید