تسهیلات استخدام پزشک یک طرح فعال در مناطق محروم است


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921292

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ساز و کار جذب پزشک برای طرح فعال در مناطق محروم را مشخص کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 20 دی ماه) گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح تبصره (4) بند (3) ماده واحده این قانون را تصویب کردند. ایجاد عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، برخی مواد را بررسی و تصویب کرد.

در ماده 4 این طرح آمده است: 11 تبصره به بند (3) ماده واحده قانون الحاق می‌شود:

بر اساس تبصره 6 این ماده برای هر فرزندی که پس از تصویب این قانون متولد شود 6 ماه از مدت تعهد خدمت کسر می شود. همچنین در صورت درخواست زوجین تحت پوشش از طریق سامانه مربوطه، با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محل خدمت آنان در ناحیه پیوند غیرمطلوب یکی از زوجین خواهد بود. یکسان.

بر اساس تبصره 7 این ماده، کسانی که پس از پذیرش در سهمیه تجمع، مبتلا به بیماری صعب العلاج یا بر اثر تصادف و با تشخیص «کمیسیون تخصصی دانشگاه مقصد» و «شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت و درمان» شوند. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ممکن است بله. در صورت عدم خدمت در محل تعیین شده، ظرف یک سال پس از معالجه، مجازند محل نامزدی را به یکی از مناطق کمتر برخوردار که مورد تایید «کمیسیون عالی استخدام‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» است، تغییر دهند. . وزارت آموزش و پرورش موظف به تامین نیروی جایگزین است.

بر اساس تبصره 8 این ماده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حق دارد درخواست جابجایی پست افراد با همان تخصص، سهمیه و سال فارغ التحصیلی را بپذیرد. کلیه نقل و انتقالات طبق دستورالعمل اجرایی و از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود.

بر اساس تبصره 9 این ماده، موضوعات این بند با اولویت پنج درصد اول آزمون دانشنامه تخصصی در صورت نیاز دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و با تایید وزارت علوم مجاز است. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به انجام تعهدات آموزشی خود در استان محل تعهد اقدام نمایند.

موافقت نمایندگان با حذف تبصره 10 این ماده که در تبصره 10 مشمولین این بند مجازند تمام یا بخشی از مدت تعهد خود را در واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همان محل تعهد بگذرانند. با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

همچنین بر اساس تبصره ۱۱ این ماده، مشمولان پس از به کارگیری برای انجام وظایف مجازند در آزمون استخدامی دانشگاه/دانشکده محل تعهد شرکت کنند. نتیجه آزمون استخدامی مشمولان این بند در آزمون استخدامی دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی محل تعهد مشروط بر اینکه «حداقل یک سوم مدت تعهد گذشته باشد» و «تسلیم تعهد محضری مربوط به مدت تعهد و منطقه» با ضریب 2.1 محاسبه می شود.

در تبصره 12 این ماده آمده است: استخدام مشمولان این قانون در دستگاه‌های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 14.12.1395 مشروط به «گذراندن حداقل یک سوم مدت تعهد»، «ارائه تعهد محضری مبنی بر رعایت مدت تعهد و منطقه» و «اخذ تأییدیه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» می باشد. بلا مانع .

تبصره 13 این ماده نیز به کمیته بازنگری ارجاع شد.

در تبصره 14 این طرح آمده است: مشمولانی که از انجام ندادن تعهدات خود پشیمان شوند، علاوه بر اعمال ممنوعیت های مندرج در تبصره (2) بند (3) ماده واحده این قانون و درج در پرونده، مکلف به پرداخت می باشند. جریمه مبلغ جریمه معادل اعتبار مورد نیاز برای تامین نیروی جایگزین در محدوده الزامی در زمان غیبت خواهد بود که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محاسبه می شود. جریمه نقدی مندرج در مصوبه سند الزامی بوده و از طریق واحد اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت املاک و اسناد در کشور قابل مطالبه می باشد. این جریمه جایگزین خدمات در محل نیست و متعهدله ملزم به انجام تعهد قانونی خود خواهد بود. همچنین صدور گذرنامه و روادید خروج برای افرادی که بر اساس فهرست اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پشیمان از انجام ندادن تعهدات خود هستند، ممنوع است.

بر اساس تبصره 15 این طرح، رشته های پذیرفته شده قبل از تصویب این قانون نیز مشمول مقررات این قانون می باشد. عدم انجام یا ناقص انجام تکالیف مقرر در این قانون جرم محسوب و مرتکب با اصلاحات و الحاقات بعدی به مجازات درجه ششم قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/1391 محکوم می‌شود.

در تبصره 16 این طرح نیز آمده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ظرف مدت دو ماه پس از تصویب این قانون «دستورالعمل اجرایی» را تدوین و سامانه الکترونیکی لازم را ایجاد کند. ارائه گزارش سالانه روند اجرای این قانون به کمیته های آموزش، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و معاونت نظارت شورای اسلامی. سامانه مذکور باید در دسترس عموم بوده و شامل سازوکارهای اجرایی از جمله درخواست ثبت و جابجایی و همچنین اطلاعات مربوطه از قبیل قوانین و مقررات مربوط، اسامی متعهدین و معترضین به همراه میزان و محل تعهد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید