طرح آموزش عدالت برای پزشکان مناطق محروم مشکل کمبود پزشک را حل می کند


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918249

ویسکرمی گفت: تصویب طرح عدالت آموزشی برای پزشکان مناطق محروم مشکل کمبود پزشک در این مناطق را برطرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد ویسکرامی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار کرد: طبق قانون باید 30 درصد ظرفیت پذیرش پزشکی به مناطق محروم اختصاص یابد اما در قانون سال 89 مجلس تعهدات بسیار سنگینی لحاظ شد و باعث این میزان شد. ظرفیتی که در مناطق محروم پر نمی شود، حتی با اصلاح این قانون در سال 1392 نیز بسیاری از مسائل حل نشد.

وی افزود: در قانون سال 1388 میزان تعهد پزشکان عمومی، دندانپزشکان و داروسازان سه برابر طول دوره آموزشی در نظر گرفته شد و باعث شد برخی از پزشکان به جای رفتن به مناطق محروم به مناطق برخوردار یا خارج از کشور بروند که این امر باعث شد. چالش ها و مسائل..

یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح جدید قرار است تعهد این پزشکان یک و نیم برابر مدت دوره آموزشی باشد و پس از گذراندن حدود پنج سال نیز می توانند همچنین برای متخصصان تعهد 17 برابری دوره آموزشی در نظر گرفته شده است اما در این طرح جدید به ازای هر فرزند متولد شده پس از تصویب قانون شش ماه از مدت تعهد کسر می شود.

ویسکرمی گفت: با توجه به تکالیف سختگیرانه قانون فعلی در حال حاضر 90 پزشک متخصص داریم که تحت سهمیه مناطق محروم جذب شدند اما برای ویزیت نیامدند. اگر قبل از تصویب قانون جدید بیایند اشکالی ندارد غیبت ها را بپردازید و تعهد را انجام دهید.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش این کمیته گفت: همچنین در این طرح معافیت مالیاتی برای پزشکان مناطق محروم در نظر گرفته شده است که سامانه ای برای نظارت کافی در حین اجرای طرح و همچنین افرادی که در صورت غیرقانونی انجام می دهند در نظر گرفته شده است. سعی می کنند پزشکان مناطق را جابجا کنند، مجازات درجه شش در نظر گرفته شده است.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 درصد پزشکان در پایتخت هستند و با تصویب این طرح مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم مرتفع می شود و بیماران مناطق محروم برای درمان به شهرهای بزرگ سفر نمی کنند.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی شهر افزود: چهار هزار پزشک هم اکنون در این طرح جدید مشارکت دارند و در صورت تصویب نهایی می تواند در ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق فقیرنشین بسیار کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید