تشدید درگیری ها در منطقه سبز بغداد/ 30 کشته و 700 زخمی تاکنون


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893742

الجزیره گزارش داد که در درگیری ها در منطقه سبز بغداد 30 نفر کشته و 700 نفر زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه های عراقی، در حالی که منابع عراقی از مذاکره بر سر چارچوب هماهنگی و جریان صدر برای توقف درگیری ها در منطقه سبز بغداد خبر داده اند، گزارش ها حاکی از آن است که شدت درگیری ها در این منطقه همچنان در حال افزایش است.

الجزیره گزارش داد که در درگیری ها در منطقه سبز بغداد 30 نفر کشته و 700 نفر زخمی شدند.

این شبکه به نقل از یک منبع بیمارستانی در عراق گزارش داد که 110 نیروی امنیتی عراقی در میان مجروحان هستند.

الجزیره همچنین گزارش داد که چهار موشک به منطقه سبز بغداد شلیک شده است.

در همین راستا، منابع عراقی گزارش دادند که چارچوب هماهنگی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را به تلاش برای ماندن در سمت خود با سوء استفاده از بحران کنونی متهم کرده است.

منابع عراقی همچنین گزارش دادند که در پی درگیری بین هواداران جنبش صدر و نیروهای امنیتی در بغداد و برخی مناطق دیگر عراق، وضعیت در سایر استان‌ها نیز بدتر شده است.

منابع عراقی نیز گزارش دادند که در نتیجه این درگیری ها، شهر کاظمین برای اولین بار از حضور زائران خالی شد. همچنین تصاویر منتشر شده از کربلای معلی نشان می دهد که حرم امام حسین (ع) برای اولین بار در سال های اخیر خالی از زائر است.

برخی منابع نیز صحنه کنونی عراق را شبیه به جنگ داخلی توصیف کرده و نسبت به ادامه این وضعیت هشدار دادند.

بنابراین، بر اساس این گزارش، وضعیت امنیتی کنونی ناپایدار و بحرانی است و عراق با یک بحران واقعی مواجه است. منابع آگاه گفتند این بحران امنیتی در دو دهه اخیر در عراق بی سابقه بوده است.

در تحولی دیگر، ساختمان حشد شعبی در نجف اشرف صبح امروز مورد حمله قرار گرفت.

حیدر العبادی نیز در پیامی در توئیتر اعلام کرد: جنگ بیهوده را که نه در خدمت کشور است و نه حافظ شهروندان است، متوقف کنید و به ندای عقل، وجدان و دین گوش فرا دهید.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید