تشدید سامانه بارشی در 16 استان / تهران تا اواسط هفته بارندگی


زمان: 09:18
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809779

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران نارنجی، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک و مه در 16 استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی امروز یکشنبه 10 آذر 1400 با تشدید سامانه بارشی در قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، اعلام کرد. ارتفاعات البرز، گیلان و استان تهران، لغزندگی جاده ها و مشکل تردد، کولاک، کاهش دید، احتمال ریزش بهمن، برفی شدن جاده ها، تاخیر و لغو پروازها پیش بینی می شود.

این سامانه در روز دوشنبه مورخ 02/12/1300 با همان خطرات پیش بینی شده و توصیه می شود از ترددهای غیرضروری از جمله تجهیزات زمستانی به عنوان چرخ های مناسب، مه گرفتگی به خراسان شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات و شرق سمنان منتقل شود. برای مقابله با خسارات احتمالی و مدیریت مصرف انرژی، نورپردازی و اجتناب از کوهنوردی و فعالیت های عشایری عشایری توصیه می شود.

برای آسمان تهران بر اساس بررسی پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی از روز دوشنبه تحت تاثیر سامانه بارشی افزایش تدریجی ابر و بارش در مناطق جنوبی و مرکزی و برف و کولاک در ارتفاعات پیش بینی می شود.

روز دوشنبه در نواحی غربی و جنوبی استان هوای نیمه ابری همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت برای روزهای یکشنبه 13 و 7، دوشنبه 13 و 4، سه شنبه 15 و 6 و چهارشنبه 16 و 7 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

در 24 ساعت گذشته ورامین با دمای 15 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با دمای منفی 6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان تهران بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید