تشکیل کمیسیون برای تدوین طرح مقابله با آلودگی هوا در کلان شهرها

ساعت: 20:11
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789525

تشکیل کمیته تدوین طرح مقابله با آلودگی هوای تهران و کلانشهرها از موضوعاتی بود که در جلسه ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور حل و فصل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، جلسه بررسی تصمیمات کاهش آلودگی هوا امشب (شنبه) به ریاست محمد محبر تشکیل و کمیسیونی به ریاست وزارت کشور برای تدوین نقشه راه بهبود کیفیت هوا تعیین شد. و مبارزه با آلودگی هوا در کلان شهرها.

محمد محبر با انتقاد از عدم ایفای تعهدات و مسئولیت های سال های اخیر دستگاه های اجرایی بر اساس قانون پاکی هوا، گفت: متاسفانه گزارش ها نشان می دهد که دستگاه های اجرایی و نظارتی چندان به وظایف و مسئولیت های خود توجه نکرده اند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مقابله با آلودگی هوا مستلزم متولی مشخص در کشور است، گفت: تامین اعتبار، سرمایه گذاری، برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرای برنامه های مختلف کاهش آلودگی هوا نیازمند سازماندهی، مدیریت و نظارت مستمر است که باید انجام شود. توسط متولی مشخص شده است.» و با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها.

مخبر با تاکید بر اینکه آلودگی هوای پایتخت قابل بهبود است، افزود: می توانیم با برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر وضعیت تهران را بهتر کنیم که این امر نیازمند کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط و تلاش جدی مسئولان مربوطه است.

در این جلسه وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نیرو، رئیس سازمان محیط زیست، شهردار و استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند. سازمان استاندارد آلودگی هوای تهران و کلانشهرها توسط سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه ها تامین می شود.

در این گزارش همچنین تکلیف مشترک دستگاه های اجرایی بر اساس قانون پاکسازی هوا روشن شد و پیشنهادات و برنامه های آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد کمیسیونی به ریاست وزیر کشور و مسئولیت اجرایی شهردار تهران و با حضور اعضای وزرای امور اقتصادی و دارایی، نفت، صلح، راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شود. ، سازمان ملی استاندارد، استاندار و شهردار تهران و پلیس راهور. ظرف یک هفته نقشه راه و برنامه ریزی برای مقابله با آلودگی هوای شهرها تهیه و در جلسه هفته آینده ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید