تصمیم برای رفع انحصار موجود بستگی به تحریم دلار و تغییر ارز دارد


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901812

چالش های نوسانات قیمت دلار داخلی؛

متأسفانه همچنان شاهد اثرات تغییر نرخ ارز در بازار داخلی کشورها از جمله ایران اسلامی هستیم که پیامدهای منفی اقتصادی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، دلار همواره یکی از ارزهای رسمی و رسمی برای انجام امور تجاری به ویژه مبادلات اقتصادی بین کشورها محسوب می شود، این در حالی است که نوسانات قیمتی آن عوارضی را در کشورهایی مانند ایران برجای گذاشته است.

با وجود اینکه مدت هاست بحث تغییر ارز از دلار به سایر ارزها مطرح بوده، اما اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است، این در حالی است که در شرایط کنونی جهان و با توجه به تقویت دیپلماسی ایران با کشورها در خاورمیانه، لزوم معرفی ارزهای جایگزین دلار بر کسی پوشیده نیست.

امیدواریم با شجاعت دولت سیزدهم در اتخاذ تصمیمات کلان و قاطع از جمله حذف ارز ترجیحی، شاهد تحقق موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری ایران باشیم تا تحت تاثیر دلار قرار نگیریم. نوسانات قیمت


36d63b9c 5506 42f1 86ec d772901ea236 خبر خاکستری


لزوم استفاده از ارزهای محلی برای انجام معاملات تجاری بین کشورها

جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اثرات منفی استفاده از دلار را به دلیل نوسانات قیمتی آن برشمرد و احتمال استفاده از ارزهای داخلی برای مبادلات کالا و مبادلات تجاری بین کشورها را برشمرد.

وی افزود: یکی از مضامین موجود تاثیر نوسانات بر قیمت ارز است، در واقع پس از اتفاقاتی که می افتد تقاضا برای سفته بازی ارز افزایش می یابد.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی کشور گفت: به عنوان یکی از تصمیمات مهم باید نیاز خود را به صادرات به طرق مختلف کاهش دهیم.

قدری تصریح کرد: در کشور باید ضمن استفاده از ظرفیت داخلی کشور برای توسعه تجارت بین ایران و کشورهای همسایه و کشورهای شرقی مانند آفریقا و آمریکای لاتین به طور جدی تلاش کنیم.

وی افزود: همچنین باید تلاش کنیم موانعی را که در صادرات کالا وجود دارد برطرف کنیم و فضای کسب و کار را تسهیل کنیم تا بتوانیم با افزایش تولید ارزآوری کسب کنیم و در نتیجه بخشی از مشکلات کشور را برطرف کنیم.

به گزارش مرصاد نیوز، اثرات مثبت حذف دلار جای نگرانی زیادی دارد که تحقق آن نیازمند اقدامات جدی دولت و مجلس است که امیدواریم به عنوان یک درخواست مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید