تصمیم مهم قیمت اسنپ و تپسی; آمار سفرهای روزانه تاکسی اینترنتی

تصمیم مهم قیمت اسنپ و تپسی;  آمار سفرهای روزانه تاکسی اینترنتی

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: روزانه 200 هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر انجام می دهند و بر این اساس دولت باید نقش خوبی در ایجاد تعادل داشته باشد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: روزانه 200 هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر انجام می دهند و بر این اساس دولت باید نقش خوبی در ایجاد تعادل داشته باشد.

جلسه کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با حضور سید جعفر تشری هاشمی رئیس کمیته ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهر تهران، علی اصغر قائمی رئیس کمیته اطلاعات و ایمنی کمیته ساخت و حمل و نقل شهر تهران برگزار شد. شورای شهر تهران با موضوع ارائه گزارش فعالیت های شرکت اسنپ و تپسی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل اسنپ به ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: قیمت گذاری در قالب یک الگوریتم انجام می شود و عملکردهای مختلف منجر به محاسبه هزینه سفر می شود و باید تاکید کنم که قیمت گذاری بر اساس آن است. در ساعات و ساعات پیک عملکرد. این ناخواسته است.

وی ادامه داد: با توجه به میانگین درآمد ساعتی رانندگان، قیمت نوسان چندانی ندارد و افزایش قیمت به مرور زمان و بر اساس دستورالعمل های صادره انجام می شود، قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی به صورت شناور انجام می شود و این مشکل گاها منجر می شود. به تأخیر در سفرهای غیر محلی لازم است در زمان‌های کم‌پیک که هزینه‌ها کمتر است، بروید.

مدیرعامل اسنپ گفت: گمان می رود قیمت گذاری بر اساس تصمیم شرکت های حمل و نقل هوشمند باشد، اما سهم این شرکت ها از بازار 5 درصد است، یعنی ما نقشی در قیمت گذاری نداریم و سیستم بر اساس فاکتورها و فرمول های موجود قیمت را اعلام می کند. .

در زیر نماینده تپسی به تشریح وضعیت قیمت گذاری این شرکت حمل و نقل هوشمند پرداخت و گفت: دلیل اصلی استقبال مسافران از تپسی سودآوری آن است و مدل درآمدی این شرکت بر خلاف سفرهای کم و پرهزینه مبتنی بر سفرهای پر سود و پر سود است. .

وی ادامه داد: هزینه سفرها نیز بر اساس پارامترهای مسافت، زمان، میزان درخواست سفر و … تعیین می شود.

در ادامه محمدرضا مهماندار رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه شرکت های اینترنتی توانسته اند ابزارها و راهکارهای جدیدی را در اختیار مردم قرار دهند، اظهار داشت: دولت، نیمه دولتی و شهرداری ها در بحث قیمت گذاری دخیل هستند و با توجه به اینکه قیمت تمام شده است. از ابتدا مورد مذاکره قرار گرفته است، استفاده یا عدم استفاده از خدمات بر عهده کاربر است، این قیمت گذاری و توافق حاصل شده بین دو طرف راه درستی است.

سیدجعفر تشری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: دغدغه های ما بخشی نمادین، بخشی ساختاری و بخشی سیستمی است و همه آنها مهم است.

وی با بیان اینکه باید برای نکات مبهم زمان بیشتری صرف شود، اظهار داشت: طبق قانون مسئولیت حمل کالا و تردد در شهرها بر عهده شهرداری است و این قانون به هیچ وجه قابل دور زدن نیست و تا زمانی که قانون تغییر نکند. قانون را نمی توان انجام داد.

هاشمی اضافه کرد: سال‌هاست که به دلیل نگاه سهل‌آمیز به استارت‌آپ‌ها و عقب ماندگی شهرداری‌ها که تصور دقیقی از پیامدهای این گونه فعالیت‌ها نداشتند، مشکلات جدی ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکسی های اینترنتی را در حمل و نقل شهری تاثیرگذار دانست و گفت: روزانه 200 هزار تاکسی اینترنتی بیش از یک و نیم میلیون سفر انجام می دهند و بر این اساس دولت باید یک بازی کند. نقش خوبی در ایجاد تعادل دارند

وی تصریح کرد: با توجه به ضعف شدید شبکه های حمل و نقل شهری، حمل و نقل به سمت تاکسی های هوشمند روی آورده است و به دلیل نبود نظارت، قانون، سیاست های کلی، نبود ناوگان حمل و نقل عمومی و مشکلات دیگر اجازه داده ایم. حدود 300 هزار تاکسی رسمی، مسافربری شخصی و تاکسی آنلاین مسافربری در تهران فعالیت خواهند کرد.

هاشمی با بیان اینکه نظام قیمت گذاری بر اساس الگوریتم است، گفت: وقتی ناوگان نباشد مشتری باید به هر قیمتی سفر کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باید ساختارمند باشیم اما این ساختار به معنای حذف رقابت از سوی شرکت ها یا تداخل در زنجیره تامین نیست. و سازماندهی کار و حمایت از کسب و کارهای آنلاین مبتنی بر فناوری های نوین و هوشمند.