تصویب اعضای طرح ایجاد عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886914

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از تصویب طرح اصلاحی ایجاد عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در مقاطع عالی و تخصصی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 18 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در جلسه امروز بررسی طرح اصلاح قانون عدالت آموزشی در حال تصویب بود. ادامه تحصیل در رشته های تخصصی با حضور نمایندگانی در دستور کار کمیسیون وزارت بهداشت قرار گرفت.

نماینده مردم آمل در شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز ماده 4 این طرح مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت و بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی کمیته موکول شد.

وی با یادآوری اینکه موضوع در جلسه قبلی در ماده 2 این طرح مطرح شده بود، ادامه داد: در ماده 3 این طرح الزام به ادامه تحصیل در آموزش عالی و ماده 4 حمایت از پزشکان در شرایط خاص است. در مناطق فقیر

حاجی پور اضافه کرد: به عنوان مثال، مشروط به تایید کمیسیون آموزش، افرادی که به بیماری های صعب العلاج مبتلا شده و پس از استخدام به خدمت وظیفه اجباری قادر به خدمت در پست تعیین شده خود نباشند، با تصویب کمیسیون عالی در تاریخ 1396/06/13 مجاز به تغییر پست خواهند بود. تعهدات وزارت بهداشت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، وزارت بهداشت این حق را دارد که بر اساس دستورالعمل اجرایی درخواست انتقال افراد دارای همان رشته، سهمیه و سال فارغ التحصیلی را بپذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید