تصویب طرح انتقال آب عمان به سیستان و بلوچستان با رویکرد حمایتی بخش خصوصی

ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799975

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

محمد سرگزی گفت: صبح امروز جزییات طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با 170 رای بر اصل ماده واحده طرح انتقال آب دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان موافقت کردند.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون عمران در رابطه با طرح انتقال آب از دریای عمان گفت: بهبود شرایط تامین آب در استان. .

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی خشکسالی در منطقه نمی توان تنها به یک منبع آبی توجه کرد و باید تمام مسیرهای تامین آب مورد نیاز منطقه را به طور موازی پیش ببریم و دنبال کنیم.

بر اساس این گزارش؛ بر اساس پیشنهاد علیرضا سلیمی، تنها بخشی از طرح انتقال آب دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان اصلاح شد. به پیشنهاد این نماینده، معاونت علمی رئیس جمهور علاوه بر وزارت نیرو و صمت موظف به انجام تعهدات قانونی در این زمینه شد. علاوه بر این، علاوه بر نمک زدایی و حمل آب، استخراج سایر فلزات عمانی نیز به ماده واحده پیشنهادی سلیمی اضافه شد و در نهایت نمایندگان بر اصل ماده واحده توافق کردند.

تنها ماده طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان پیوست ماده 2 قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی کشور مصوب 24 اسفندماه. , 1395. نیرو موظف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با استفاده از توان علمی معاونت علمی ریاست جمهوری نسبت به سرمایه گذاری در داخل یا خارج از کشور در زمینه استحصال آب، شیرین سازی، حمل و نقل آب و استفاده از املاح و فلزات باقیمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان های سیستان و بلوچستان) خرید آب شیرین کن و انتقالی برای جبران مصرف آب شرب توسط سرمایه گذار تضمین می شود.

آیین نامه این قانون حداکثر تا سه ماه پس از تصویب توسط وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید