مجلس طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان را تصویب کرد

ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799963

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارتخانه های نیرو، صمت و معاونت علمی رئیس جمهور را موظف به اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با 170 رأی موافق، 31 رأی موافق با اصل تک نماینده طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان موافقت کردند. مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر.

بر اساس پیشنهاد علیرضا سلیمی به عنوان یک عضو اصلاح شد. به ناشی از پیشنهاد این نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری علاوه بر وزارت نیرو و متاسفم موظف به انجام تعهدات قانونی در این زمینه است. علاوه بر این، علاوه بر نمک زدایی و انتقال آب، استخراج فلزات دیگر از دریای عمان به پیشنهاد سلیمی و به ماده واحده اضافه شده است. در نهایت نمایندگان همچنین بر اصل تک عضوی توافق کردند.

تنها عضو طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان به صورت سد خ بر اساس ماده 2 قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی کشور مصوب 24 اسفند. 1384 به پیوست: «وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با استفاده از توان معاونت علمی موظف است در سرمایه گذاری های داخلی یا خارجی برای استحصال آب، نمک زدایی، انتقال آب و استفاده از املاح و فلزات به جا مانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به سیستان و …) سرمایه گذاری کند. بلوچستان) اقدام به. خرید آب شیرین کن و انتقالی برای جبران مصرف آب شرب در هنر. (20) قانون الحاق مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی کشور 2 توسط سرمایه گذار. ضمانتنامه چرخش.

آئین نامه اجرایی این قانون حداکثر تا سه ماه پس از تصویب توسط وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید