تصویب کلیات طرح افزایش تعداد دانشجویان پزشکی در شورای عالی انقلاب

ساعت: 20:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792202

کلیات طرح افزایش تعداد دانشجویان و متخصصان رشته پزشکی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه عصر روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از اظهارات موافقان و مخالفان مجرد طرح افزایش دانش آموزان برگزار شد. و متخصصان پزشکی، این طرح به تصویب اعضا رسید.

شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح جامع افزایش تعداد دانشجویان و متخصصان رشته پزشکی را تصویب کرد و طی 10 روز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح کلی علمی کشور را به ستاد دستور داد. دارو را بررسی کنید و در جلسه بعدی هیئت مدیره اعلام کنید.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمبود پزشک عمومی و متخصص و همچنین توزیع ناعادلانه پزشکان در کشور موافقت کردند و تاکید کردند که با توجه به پیش بینی ها برای افزایش میانگین سنی جمعیت و مولفه هایی مانند بلایای طبیعی بالا از جانب پزشکان آینده بیشتر از امروز خواهد بود.

بر اساس تحقیقات انجام شده در نقشه جامع علمی کشور، با افزایش سالانه 3000 داوطلب در پزشکی عمومی و 1500 داوطلب در دوره های تخصصی پزشکی، در 11 سال نسبت تعداد پزشک به جمعیت به تعادل می رسد. با این حال اعضا تصمیم گرفتند تا مجدداً ستاد نقشه جامع علمی کشور نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مبنی بر افزایش دقیق تعداد دانشجویان و متخصصان پزشکی دریافت و خلاصه آن را تقدیم مقام معظم رهبری کنند. شورا. انقلاب فرهنگی در 10 روز

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز از آمادگی این نهاد برای تامین مالی اجرای این طرح خبر داد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر لزوم ایجاد رضایت و آمادگی کافی در جامعه پزشکی کشور برای اجرای موفق این طرح تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید