تضمین امکان صادرات دارو به کشورهای آفریقایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین نشست معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با نهادها، شرکت ها و اتحادیه های ذیربط در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با موضوع «بررسی موانع و راهکارهای تولید و صادرات دارو و دارو» برگزار شد. تجهیزات پزشکی”.

در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به تشریح فرصت ها و ظرفیت های موجود در زمینه صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و دانش و فناوری ساخت دارو به کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی پرداخت. : زمینه صادرات دارو به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای آفریقایی امن است و بخش خصوصی می تواند در این زمینه فعالیت ویژه ای داشته باشد.

صفری همچنین افزود: وزارت امور خارجه از طریق دفاتر مختلف در مرکز و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام توان و ظرفیت در خدمت توسعه تجارت خارجی به ویژه تجهیزات دارویی و پزشکی است. و طی دو سال گذشته اقدامات مختلفی را در این زمینه انجام داده اند و نتیجه این تلاش ها افزایش صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی به کشورهای مختلف خاورمیانه، آمریکای لاتین، آسیای مرکزی و جنوب شرقی و آفریقا بوده است. سال گذشته.

وی همچنین بر لزوم هماهنگی بخش خصوصی و دولتی برای ارتقای صادرات اشاره کرد.

در پایان این جلسه مدیران شرکت ها و نمایندگان اتحادیه های فعال در این زمینه به بیان موانع و مشکلات بر سر راه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی پرداختند و به تشریح چند نمونه از جمله حمل و نقل و رعایت استانداردها پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید