دولت سیزدهم به دنبال توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است


ساعت: 01:45
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840717

وی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت: دولت جدید به دنبال توسعه روابط با قاره آفریقا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشگو دلامینی معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی که برای برگزاری دهمین نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و آفریقای جنوبی به تهران سفر کرده است، یکشنبه شب با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای روابط با آفریقای جنوبی قائل نشده است و به ویژه دولت جدید به دنبال توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.

امیر عبداللهیان در این دیدار تاکید کرد که تهران تمرکز ویژه ای بر آفریقای جنوبی دارد و دو کشور پتانسیل زیادی برای کنار گذاشتن روابط دارند و پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در پرتوریا در سال جاری در این زمینه مهم خواهد بود. . .

وزیر امور خارجه همچنین از سیاست آفریقای جنوبی در قبال غرب آسیا و حمایت آن از مبارزات مردم فلسطین قدردانی کرد.

خانم دلامینی معاون وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی نیز ضمن تشکر از فرصت این دیدار ابراز امیدواری کرد در نشست کمیته مشورتی سیاسی مذاکرات خوب و سازنده ای در مورد موضوعات مختلف و نقشه راه انجام شود. دو کشور و سفر متقابل مقامات ارشد دو کشور لغو می شود تا شاهد توسعه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید