تضمین واقعی و تایید خط مشی نهایی در مذاکرات


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887275

در جلسه کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه موارد زیر مطرح شد:

سخنگوی کمیته 90 شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک با وزیر امور خارجه گفت: تاکید نمایندگان بر تضمین واقعی و راستی آزمایی سیاست تعیین شده در مذاکرات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزاریان، رئیس کمیسیون ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه شب گذشته (دوشنبه ۱۹ مرداد) این کمیته گفت: در خصوص شکایت مطرح شده در این کمیته مبنی بر اجرای قانون اقدامات راهبردی رفع تحریم ها، آقای دکتر انصارالله با حضور در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه به این کمیته دعوت شدند و پس از طرح موضوع، توضیحاتی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص روند مذاکرات و پروژه و همچنین مطالبی که رد و بدل می شود، ارائه کردند.

وی افزود: در این خصوص موارد جدی و فنی در کمیته سیاسی، امنیتی نظامی و امنیتی کمیته اصول 90 مطرح شد و پاسخ هایی نیز از سوی وزیر امور خارجه ارائه شد و پاسخ های قبلی این وزارتخانه به کمیته ارسال شد. با توجه به شبهات مطرح شده، پاسخ ها نیز بررسی و مطالبی از مضمون آن با وزیر در میان گذاشته شد و با توجه به احراز موارد متعدد، وزیر امور خارجه تصمیم گرفت در مدت کوتاهی نسبت به اصلاح موارد اقدام کند. گزارش تهیه و به مقامات مهاجرت ارائه شد.

هزاریان تاکید کرد: از آنجایی که این پرونده به منافع ملی کشور مربوط می شود، لازم است مسائل را با جدیت رصد و مراقب باشیم تا مسائل بر اساس مصالح کشور توسعه یابد و مقرر شد با یک هماهنگی این کار انجام شود. تعامل وزارت امور خارجه و کمیسیون اصل 90 پیگیری سوالات در کارگروه مشترک.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: البته قبل از نهایی شدن متن مذاکرات ایران با 1+4، مجلس باید تضمین های واقعی را اتخاذ کند و تعهدات طرف های مذاکره و همچنین آمریکایی ها به ویژه آمریکایی ها را بررسی کند. به نفع کشورمان و همچنین سیاست مصمم کشور است.» مسائل نفتی و بانکی باید تایید شود و قبل از آن هیچ نتیجه‌ای از مذاکرات نگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید