تضییع حقوق بازنشستگان در جنگ طلا بین پتروشیمی جم و مهر برای اتیلن رایگان

تضییع حقوق بازنشستگان در جنگ طلا بین پتروشیمی جم و مهر برای اتیلن رایگان

بر اساس گزارش رسانه ها، به نظر می رسد پتروشیمی جم در اقدامی مشکوک بر اساس توافق منعقده با پتروشیمی جم، مازاد اتیلن ارسال می کند و این امر منجر به نامه اعتراضی مسئولان پتروشیمی مهر و تهدید پتروشیمی به عدم پرداخت مبلغ شده است. مقادیر مربوط به اتیلن اضافی حاصله.

بر اساس نامه ارسالی ناظر ارشد پتروشیمی مهر به ناظر ارشد پتروشیمی جم که در تاریخ 17 خرداد ماه سال جاری توسط پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران منتشر شده است، پتروشیمی مهر موظف است تنها 30 تن اتیلن در ساعت دریافت کند. از پتروشیمی جم می داند که باید مبلغی را پرداخت کند و بیش از این مبلغ در تعهد مالی مهر به جم نخواهد بود.

این در حالی است که علیرغم اخطار رسمی فوق، پتروشیمی جم مجد هر از گاهی به ویژه در روزهای پایانی هفته بیش از 35 تن در ساعت اتیلن به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند. این مازاد ارسالی خارج از توافق، علاوه بر زیان مالی به مجتمع پتروشیمی جم و در نهایت مستمری بگیران تامین اجتماعی به عنوان سهامداران اصلی آن، مشکلاتی را برای سایر تامین کنندگان پتروشیمی خوراک مهر نیز ایجاد کرد.

علاوه بر این، روند فعلی و تزریق بی برنامه اتیلن به خط لوله اتیلن غرب می تواند به اختلافات جدی بین مدیران ذیربط در خط لوله اتیلن غرب منجر شود و مسئولان صندوق بازنشستگی کشور باید از هم اکنون برای جلوگیری از این امر اقدام کنند. بحران

همچنین عبدالرحیم قنبریان مدیرعامل پتروشیمی جم باید به سهامداران صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ دهد که چرا به پتروشیمی مهر اتیلن و مازاد بر مجانی می دهد و پشت سر جنگ طلافروشی او و محمد اسلامی مدیرعامل پتروشیمی مهر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید