تعامل با کشورهای مستقل یکی از اهداف نیروی دریایی است


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889187

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توجه و ایجاد تعامل بیشتر با نیروی دریایی کشورهای مظلوم از اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار «غسال اعظم سرکار» سفیر بنگلادش که در مقر این نیرو برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای فرمانده کل قوا گفت: توجه و ایجاد بیشتر تعامل با نیروی دریایی کشورهای مظلوم، آنها مستقر هستند و به خوبی پیشرفت می کنند و به عبارتی روی پای خود ایستاده اند، این یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده ناوگان زمینی به همکاری های نظامی دو کشور به عنوان یکی از عوامل اصلی گسترش روابط در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: کشورهایی که در مسیر پیشرفت و شکوفایی قرار دارند دشمن مشترکی دارند که با در کنار هم بودن به ویژه در بخش امنیتی می تواند برای توسعه متقابل در زمینه های مختلف موثر باشد.

امیر دریادار ایران با اشاره به مزایای گسترش همکاری های نظامی مشترک دو کشور گفت: تعامل و تبادل تجربیات مشترک به ویژه در حوزه آموزشی موجب ارتقای نیروی دریایی دو کشور می شود.

سفیر بنگلادش نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط تاریخی و سنتی دو کشور به سال ها قبل برمی گردد، گفت: تقویت روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف با توجه به ساحلی بودن دو کشور و همچنین ارتقای آب اقتصاد از جمله برنامه های این جانب است.

دیدگاهتان را بنویسید