تعاونی های مصرف و مسکن صیادان در جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد می شود


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882815

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد اورامش گفت: در راستای رفع نیاز و افزایش خدمات به صیادان زحمتکش جنوب استان، تعاونی مصرف و مسکن برای این بستگان ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان در سفر به چابهار و دیدار با مدیران تعاونی های صیادی و صیادی منطقه مکران گفت: 34 تعاونی صیادی و صیادی فعال هستند. در این منطقه نقش مهمی در اقتصاد کشور و تامین نیازهای مردم در زمینه ماهی و گونه های آبزی دارند.

وی ادامه داد: برگزاری مجامع عمومی تعاونی ها برای شفافیت امور بسیار حائز اهمیت است، بر این اساس درخواست ما از تعاونی های صیادی این است که جلسات منظمی را برگزار و گزارش های مالی را تهیه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان تصریح کرد: در خصوص درخواست تعاونی های صیادی مبنی بر واگذاری اسکله ها به آنها، تلاش می کنیم تا با هماهنگی نهادهای ذیربط به درخواست آنها مطابق دستورالعمل های قانونی عمل کنیم.

وی در خصوص سخت و زیان آور بودن کار صیادان گفت: این موضوع باید مراحل قانونی را در سطح کشور طی کند و استان نیز این درخواست جامعه شریف صیادان را به اطلاع تهران رسانده و پیگیری خواهد کرد.

آرامش تاکید کرد: موارد دیگری نیز در این جلسه از سوی مدیران تعاونی های صیادی و با رعایت مفاد قانونی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های چابهار و کنارک و اداره کل مربوطه در مرکز استان با هماهنگی ریاست اجرایی مربوطه اقدامات اجرایی تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید