تعداد زنان مبتلا به ایدز در حال افزایش است


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915295

رستمی بیان کرد: در سال های اخیر شاهد افزایش موارد ایدز در بین زنان کشور بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساینا رستمی فوق تخصص ایدز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: در سال های اخیر در کشور شاهد افزایش ابتلا به ایدز در بین زنان بوده ایم و طبق آمار الگوی انتقال بین زن و مرد بوده است. تغییر کرد.”

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای منتشر شده، 38.4 میلیون نفر در جهان به ویروس ایدز مبتلا هستند.

رستمی افزود: متأسفانه بسیاری از مبتلایان به این بیماری با رعایت نکردن اصول پیشگیری به دلیل ناآگاهی از عفونت ایدز باعث انتقال بیماری به دیگران شده اند.

این متخصص تاکید می کند: برخی از بیماران نیز به دلیل ترس از دیگران بیماری خود را پنهان می کنند و از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی خودداری می کنند و این امر نیز باعث گسترش بیماری می شود.

وی با بیان اینکه متولیان امر فرهنگ باید با خلق آثار فاخر این بیماری را به مردم معرفی کنند، گفت: افراد مبتلا به ایدز با رعایت اصول و توصیه های بهداشتی می توانند مانند افراد عادی زندگی کنند، تشکیل خانواده داده و صاحب فرزند شوند. که باید انجام شود

رستمی ادامه داد: خانمی پیش من آمد که تازه متوجه شده بود ایدز دارد و دلیل آن را نمی دانست و بسیار ناامید شده بود زیرا عاشق شوهرش بود و وقتی شوهرش متوجه بیماری او شد همسرش را ترک کرد. همسر و او از آن فرار کردند.

این متخصص اضافه کرد: طی جلسات زیادی ابتدا این خانم را با بیماری و راه های درمان آن آشنا کردم، سپس با همسر ایشان صحبت کردم و آرامش را در خانه تضمین کردیم.

وی گفت: اکنون این زوج با رعایت موازین بهداشتی با هم زندگی می کنند و دارای دو فرزند هستند.

رستمی تاکید کرد: ابتدا باید با رعایت موازین بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم اما زمانی که به هر دلیلی به ایدز مبتلا می شوید باید این بیماری را بپذیریم و برای درمان آن تلاش کنیم.

این متخصص گفت: امید موثرترین درمان در همه بیماری ها است و در بیماری ایدز نیز یک اصل است و بیمارانی که امید به زندگی بالایی دارند تا پایان عمر زندگی عادی دارند و مرگ طبیعی را تجربه می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی فرهنگ باید با تولیدات بزرگ هنری مانند فیلم، سریال و تئاتر مردم را با این بیماری آشنا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید