تعرفه برق 75 درصد از مشترکان بدون تغییر باقی مانده است


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809365

معاون خدمات مشترکین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: 75 درصد برق مصرفی مشترکان در حد مدل یا کمتر است، بنابراین مشمول افزایش تعرفه نمی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش توانیر، شقایق یوسفی معاون خدمات مشتریان شرکت توانیر افزود: مشترکینی که مصرف آنها برابر یا کمتر از مدل تعیین شده باشد مشمول افزایش قیمت نخواهند شد. این افزایش قیمت برای مشترکان پرمصرفی که سهم بیشتری از یارانه دارند تعیین شده است.«برای پرداخت بهای برق با تعرفه نزدیک به واقعیت.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 5 پهنه اقلیمی از نرمال تا گرمسیری شناسایی شده است که بر این اساس اکثر مناطق ایران مانند تهران، شیراز، تبریز در مناطق نرمال و مناطق با دمای بالاتر یا رطوبت بالاتر از جمله قرار دارند. بوشهر و هرمزگان در مناطق گرمسیری با ارزیابی خاصی شناسایی می شوند.

این مسئول گفت: این مقوله آب و هوایی در فصول گرم سال مصرف متفاوتی دارد. از این رو برای رعایت انصاف با مشترکین این مقوله تعریف شده است تا الگوی مصرف مشترکین با توجه به موقعیت جغرافیایی متفاوت باشد به عنوان مثال الگوی مصرف در مناطقی با رطوبت و گرما بالا مانند هرمزگان در خوزستان می توان به تا سه هزار کیلووات ساعت تنظیم شود.

یوسفی افزود: الگوی مصرف برق در فصول سرد سال در تمامی مناطق 200 کیلووات ساعت است و الگوی مصرف در مناطق گرمسیر از اوایل فروردین در حال تغییر است و با توجه به محدوده جغرافیایی افزایش می یابد تا آسایش مشترکان با استفاده از برق تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده توسط کارشناسان صنعت برق برای مناطق عادی، مصرف 200 کیلووات ساعت در ماه را تعیین کرده است که با در نظر گرفتن مصرف برق در روشنایی، تجهیزات الکترونیکی و جلوگیری از برهم زدن آسایش مشترک برای شهرهایی مانند تهران شیراز و تبریز، از ایجاد اختلال در آسایش مشتریان جلوگیری می کند. قطعی

معاون خدمات مشترکین شرکت توانیر افزود: استفاده از لامپ های کم مصرف و تجهیزات پربازده همراه با استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی برای شستشوی لباس و ظروف در مدیریت مصرف برق موثر خواهد بود. “
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید