تعرفه های جدید سازمان نظام پزشکی را قبول نداریم


ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823677

وزیر بهداشت به ابلاغ تعرفه های جدید سازمان نظام پزشکی واکنش نشان داد و گفت که پیگیر تصویب تعرفه های پزشکی در هیئت دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در نشست جمعی با نمایندگان اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: از 7 ماه پیش تاکنون 41 سفر استانی داشته ام و از محرومیت های کشور مطلع هستم. رئیس جمهور و اعضای دولت تاکنون 19 سفر استانی داشته اند و حدود 12 هزار میلیارد تن را برای رفع مشکلات و محرومیت زدایی در نظر گرفته اند که بخشی از آن برای طرح های درمانی و بهداشتی است.

وی افزود: حجم مشکلات و محرومیت ها در کشور بسیار زیاد است و باید رفع آنها را در اولویت قرار دهیم. از دانش آموزان بخصوص کسانی که در مناطق محروم درس می خوانند می خواهیم ما را یاری کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اردوهای جهادی دانشجویی باید تقویت شود. گروه های جهادی از چند بعد مهم هستند. یکی خدمت به مردم، یعنی خدمت به مردم در مناطق فقیر، برای دانشجویانی مانند دانشگاه. از سوی دیگر، آگاهی دانشجویان از مشکلات مناطق محروم با توجه به اینکه در آینده این دانشجویان در بخش پزشکی یا در پست های مدیریتی مشغول به کار خواهند شد، حائز اهمیت است. یکی از اقدامات مهم و مؤثر امام خمینی (ره) تأسیس وزارت جهاد سازندگی بود و حضور دانشجویان در مناطق فقیرنشین آن زمان مفیدتر و مؤثرتر از کلاس های دانشگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما عدم پوشش 100 درصدی بیمه ای برای مردم است اما خوشبختانه امسال وام هایی برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه ای در نظر گرفته شد و کار آغاز شد. ما در بحث اتباع خارجی در زمینه قوانین مشکل داریم، اما جلساتی داشته ایم که مشکلات آنها حل می شود.

عین اللهی گفت: در واکسیناسیون عمومی تاج، تمامی اتباع خارجی با کارت یا بدون کارت را واکسینه کردیم و مورد تجلیل نهادهای بین المللی قرار گرفتیم.

وی گفت: در بحث افزایش ظرفیت پزشکی جلسات مفصلی با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مختلف مجلس داشتیم و منجر به قانون شد و موظف به اجرای این قانون هستیم. از امسال ظرفیت پزشکی با تاکید بر مناطق محروم و مناطق بومی افزایش می یابد. 60 درصد توزیع پزشکان در مناطق فقیر و کمتر برنامه ریزی شده است، اما این نیروها پایدار نیستند. ما برنامه‌هایی برای نگه داشتن پزشکان در مناطق محروم داشته‌ایم، از جمله کاهش مالیات و افزایش حقوق که تصویب نشده است، اما تلاش می‌کنیم امتیازاتی را در نظر بگیریم تا انگیزه اقامت پزشکان در مناطق محروم را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به پرونده هایم معتقدم تنها بومی سازی حلال مشکل کادر پزشکی در حوزه پزشکی و ماندگاری آنها در مناطق فقیر است. پس از پذیرش در اقامتگاه، برنامه ای برای پذیرش دستیار در مناطق فقیر از دانشگاه های علوم پزشکی داریم. در دوره اقامت قوانینی وجود داشت که اجازه تکمیل تمام ظرفیت ها را نمی داد و امسال با تغییراتی که انجام دادیم برای 100 داوطلب حق انتخاب رشته ایجاد کردیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: تعرفه های درمانی توسط شورای عالی بیمه سلامت تعیین می شود که در دی ماه سال گذشته انجام شد و مصوبه آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود و پس از آن در هیئت وزیران تصویب و ابلاغ می شود. در جلسه دیروز هیئت دولت مصوبه را پیگیری کردم که رئیس جمهور نیز بر تسریع در تصویب تعرفه ها تاکید کردند و به احتمال زیاد هفته آینده در دولت مطرح خواهد شد. نظام پزشکی یکی از اعضای شورای عالی بیمه سلامت است و تعرفه پیشنهادی این شورا در دی ماه امضا و تصویب شد و تعرفه جدید پیشنهادی و اخیرا منتشر شده توسط نظام پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید