تعطیلی جلسات نامناسب/ جرم انگاری کم کاری برخی مدیران


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896678

حسین رجبی گفت: «اگرچه به استانداران اعلام کردیم که ستاد قلع و قمع در سطح استان قابل تشکیل است، اما فقط یک استاندار این ستاد را تشکیل داده است.» پس حاکمان وقتی اعلام جرم می کنیم نباید شکایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; حسین رجبی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین که ظهر امروز در اتاق جلسات شهید سلیمانی رئیس کل دادگستری این استان برگزار شد، با اشاره به دستور کار این جلسه در خصوص کاهش سرقت و جرایم عدم اجرای احکام دادگستری در بحث تغییر پرونده در استان گفت: خوشبختانه در حوزه کاهش سرقت تصمیمات خوبی گرفته شده است و معتقد به کار میدانی و عملیاتی هستیم.

وی افزود: متاسفانه در حوزه کاهش سرقت شاهد ناهماهنگی هایی در دستگاه های اجرایی استان بوده ایم که جای شکایت دارد و انتظار داریم همه دستگاه های اجرایی و مدیریتی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. “

دادستان قزوین گفت: حضور گشت های بسیج رضوی در کنار گشت های انتظامی در سطح شهر می تواند نویدبخش کاهش جرایم به ویژه سرقت باشد.

این مسئول گفت: اینکه جلسات متعددی در سطح استان برگزار شود اما نتیجه خوبی نداشته باشد قابل قبول نیست چرا که امروز باید در عمل شاهد اثربخشی اقدامات باشیم.

رجبی تصریح کرد: به همه مدیران استان توصیه می کنم یا جلساتی برگزار نکنند یا اگر جلسه دارند برای مردم مفید و موثر باشند.

افزایش سه برابری تعداد زندانیان در استان قزوین

وی بیان کرد: امروز تعداد زندانیان قزوین سه برابر ظرفیت واقعی زندان استان است و متاسفانه سه برابر شده است و برخی جرایم در استان رو به افزایش است.

دادستان مرکز استان ادامه داد: این وضعیت نشان می دهد که در برخی از حوزه های پیشگیری عملکرد خوبی نداشته ایم چرا که اگر عملکرد خوبی داشتیم امروز 200 زندانی را آزاد نمی کردیم و البته این حرکت ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: تدوین برنامه عملیاتی برای پیشگیری از تمامی جرایم به ویژه سرقت ضروری است اما متاسفانه شاهد ضعف ها هستیم و هماهنگی ها به خوبی انجام نمی شود.

رجبی بیان کرد: در جلسات گذشته مصوبات خوبی تدوین شد اما هیچکدام به طور کامل اجرا نشد که نشان از کمبودهایی دارد.

سهل انگاری برخی مدیران در تشکیل نیروهای غیر شاغل

دادستان قزوین گفت: هر چند به استانداران اعلام کردیم که ستاد قلع و قمع سازی در سطح استان تشکیل شود، اما تنها یک استاندار این ستاد را تشکیل داد. بنابراین زمانی که ما علیه آنها اعلام جرم کرده ایم، حاکمان نباید شکایت کنند.

وی افزود: من علاقه ای به تشکیل پرونده برای هیچ مدیری ندارم و نگرش ما پیشگیری است، اما اگر شاهد قصور باشیم مقید به تشکیل پرونده هستیم.

این افسر تاکید کرد: امروز اگر می خواهیم در پیشگیری از وقوع جرم موفق باشیم، همه باید در میدان عمل و تلاش کنیم. نشستن در اتاق های بسته و ندیدن ارباب رجوع و نگاه نکردن به مشکلات از نزدیک فایده ای ندارد و دردی را التیام نمی بخشد.

دادستان منطقه تصریح کرد: برخی از پارک های شهر فاقد چراغ هستند. از شهرداران محترم می پرسیم کجا هستید؟ چرا در جایی که قوه قضائیه مجبور است مستقیماً برای حل مشکلات وارد عمل شود، وظایف ذاتی خود را انجام ندهید در حالی که باید برای مشکلات اساسی استان وقت بگذارد.

لزوم ایجاد کارگاه های تولیدی در کنار کمپ های ترکیه

وی تصریح کرد: از روز اولی که گفتم در کنار کمپ های مواد مخدر باید کارگاه های تولیدی هم راه اندازی کنیم اما خیلی ها در این استان از من انتقاد کردند و هنوز اقدامی نشده است و اگر کم کاری ببینم حتما انجام می دهد. آن نیز مستقیماً اقدام کرده است و ما با شرکت‌هایی قرارداد می‌بندیم تا معتادان بهبودیافته را استخدام کنیم.

رجبی اذعان داشت: اگر معتادان پس از بازپروری شروع به کار کنند، شکی نیست که احتمال بازگشت آنها به مصرف و اعتیاد بسیار کم است.

صحبت زیاد است اما در عمل چیزی نمی بینیم

دادستان قزوین در پایان گفت: وقتی وارد مرکز استان شدم گفتند امکانات بهتر است و کار هست اما الان می بینیم که متاسفانه حرف های زیادی زده می شود اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاهتان را بنویسید