تعقیب سوریه ای کردن ایران توسط دشمن/بی توجهی به جنگ ترکیبی نتایج زیانباری دارد.


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903398

طاهری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبری درباره حوادث اخیر گفت: در بخشی از جنگ ترکیبی که دشمن و نظام بین الملل برای ایران رقم زده اند، در درازمدت به دنبال سوریه ای کردن و لیبی کردن ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم طاهری در گفتگو با یزدرسا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و بیان اینکه ردپای سرویس های خارجی غرب و اسرائیل در حوادث اخیر مشهود است، گفت: اکنون در جنگ تبلیغاتی و روانی هستیم و باید بازی کنیم. نقش ما در این زمینه خوب است.» و اگر نتوانیم جهاد را تبیین کنیم، در میدان دشمن بازی خواهیم کرد و باید هزینه سنگینی بپردازیم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در بخشی از جنگ ترکیبی که دشمن و نظام بین الملل برای ایران تعیین کرده است، در درازمدت به دنبال سوریه ای کردن و لیبی کردن ایران است و اگر از این جنگ غافل شویم، نتایج زیانباری برای ما خواهد داشت. و خدای نکرده ما با وضعیت کشورهایی مانند لیبی، یمن و سوریه مواجه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام داخلی در کشور گفت: انسجام داخلی کشور صدای یکپارچه را به نظام بین الملل می رساند، اما اگر این انسجام و وحدت داخلی از بین برود آسیب شدیدی به نظام وارد می کند و تمامیت ارضی کشور و بهایی که همه باید برای عدم قطعیت بپردازند، نه فقط یک گروه یا حزب خاص.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه دشمن برای حوادث اخیر مانند فروپاشی ایران هدف شومی را دنبال می کند، اظهار داشت: کشور ما توانسته امنیت خود را در فضای نامطمئن خاورمیانه و کشور تامین کند. صادرات پهپادها نشان می دهد که ایران استیج از امنیت و ایجاد اغتشاش فراتر رفته و در نتیجه ایجاد دو کشور و دوقطبی شدن در کشور ممکن است تمامیت ارضی کشور را تحت تاثیر قرار دهد و سناریوی فروپاشی ایران را بدبینانه تعریف کند.

طاهری افزود: باید فکر کرد که نظام سیاسی سوریه که الان 15 میلیون آواره دارد کجا و چه بر سر نظام سیاسی عراق و لیبی آمده است، هرچند این نظام ها حداقل شرایط زندگی را داشتند اما این وضعیت. متوجه شدم که وضعیت معیشتی در جمهوری اسلامی ایران ممکن است عالی نباشد، اما بالاتر از حد متوسط ​​است که در همان زمان حل خواهد شد و باید بدانم که هر بار که با این اغتشاشات در کشور مواجه می شویم، آسیب می بینیم و با

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید