تعمیرات اساسی 2 کارخانه صنعتی شیروان


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879813

علی جدی از تعمیر اساسی دو کارخانه تولیدی فردا جمعه همزمان با سفر فاطمی امین وزیر صمت به شیروان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: یکی از این پروژه ها کارخانه فروسیلیکو منگنز با 1400 میلیارد تن سرمایه گذاری داخلی است. تحقیقات روی این پروژه از یک سال پیش آغاز شد. و اکنون پس از تحویل زمین در مرحله خاکبرداری است.



نایب رئیس اول کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از منطقه خراسان و بخشی از واردات تامین می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این پروژه یک هفته پس از سفر رئیس جمهور بازنگری می شود، گفت: رئیس جمهور در سفرهای روستایی خود این پروژه را کلنگ زنی نکرده است. در عین حال این پروژه یک پروژه تولیدی- صنعتی است. سایر نقاط کشور نیز بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه کار بر روی این پروژه زنجیره فولاد کشور را تکمیل می کند، افزود: با تولید این محصول بسیاری از نیاز کارخانه های فولاد استان و کشور تامین و واردات فروسیلکو منگنز کاهش می یابد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین طرح دانش بنیان با سرمایه گذاری 150 میلیارد تنی بخش خصوصی بازسازی می شود.

جدی با تکذیب شایعات مبنی بر ترویج این پروژه و ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت، گفت: مطالعات و اقدامات اولیه این پروژه در دوره وزیر صمت سابق انجام شده و اکنون آماده است. به دقت در نظر گرفته شود.”

انتهای پیام/ گ

دیدگاهتان را بنویسید