تعهد مدیریت در مورد برهنگی روشن است: “اخطار و حذف شفاهی”.

روزنامه اصول گرایی جوان در یادداشتی به موضوع حجاب پرداخته و نوشته است;

نظر رهبر انقلاب درباره حجاب صریح است: «حجاب شرعاً واجب است و بی حجابی شرعاً حرام و حرام سیاسی است.» اما اگر بخشی از جامعه به سمت بی حجابی حرکت کند. آیا باید اتحاد مردم و همنوعان آنها در زندگی مشترک از بین برود و به هرج و مرج و آشفتگی منجر شود؟اگر گروهی از مردم به سایر حرامات شرعی مانند شرب خمر یا دزدی، سوء استفاده، اجاره، دست بزنند. طلب و ظلم به همنوعان، آیا وظیفه مردم شکستن اتحاد و جنگیدن با یکدیگر است؟! روشن است که در شرع و سیاست هم حرام هستند و تکلیف حکومت در قبال آنها روشن است.

وجوب بی حجابی مسلمانان را در ارشاد تصریح کرده است: «انذار لفظی و پاس». دیگر وظایف دولت بر عهده مردم نیست و خود دولت می داند که چه باید بکند.

اینجاست که اگر مردم بخواهند سر بحث حجاب با هم دعوا کنند یا زندگی خوب را رها کنند، اتفاقی که رهبر انقلاب از آن می گویند «انتظار دشمن» است. نهی از مسامحه به عنوان یک تکلیف شرعی مردم دارای مراتب و ظرافت هایی است و در جهت جلب قلوب مسلمانان به شریعت و احکام الهی است و به معنای بر هم زدن وحدت نیست.

به هر حال، اتحاد افراد با عقاید و سلایق مختلف یک «واجب عقلی» است. اگر حکومت بخواهد امور و احکام دینی را اجرا کند، معلوم است که این امر در شرایط وحدت جامعه امکان پذیر است، نه در شرایط عدم وحدت و تکثر.

دشمن به دنبال دستاورد دیگری جز بر هم زدن وحدت مردم در موضوع حجاب است و در مجموع حجاب یا بی حجابی دشمنان ملت ایران هدف غایی نیست که برای آن نیات انسانی داشته باشند. حقوق بشر. واضح است که آنها به دنبال چیز دیگری هستند. بنابراین آنچه از بیانات مقام معظم رهبری می توان برداشت کرد این است که این سخن در وهله اول به معنای پذیرش و تایید حجاب در جامعه نیست که واضح و مبرهن است. ثانیاً: از آنجا که نقض وحدت یک ملت حتی در مسائل اعتقادی در هر جامعه ای منجر به فاجعه می شود، رهبر انقلاب مردم را به حفظ وحدت و همزیستی و همکاری مهربانانه با یکدیگر دعوت می کنند و این نفی وجوب این است که در بحث امر به معروف و نهی از منکر مردم بر این باورند که این وظیفه ای است که احتمالاً نسبت به نهادهای دولتی دارند و نباید این وظیفه وحدت آفرین باشد. مردم خود بهترین درک کننده هستند، با باور و قبول این گفته چگونه وحدت جامعه اسلامی را در کنار هم با نظرات و سلایق مختلف حفظ کنیم و سعی می کنیم به بهترین نظر و سلیقه برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید